Click Through Ratio: wat en hoe?
Haal jij het maximale uit jouw website?
Gratis website
scan!
Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 130 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

>> Gepost op: 18 mei, 2018 in Algemeen, SEA, SEO

click-throughWanneer je nieuw bent in het online adverteren, heb je waarschijnlijk al veel nieuwe begrippen langs zien komen. Wanneer we het hebben over het meten van het succes van jouw online campagne, praten we al snel over de Click Through Ratio. Maar wat is de CTR nou eigenlijk?

Wat is CTR?

De CTR is een percentage dat het aantal kliks weergeeft op jouw advertentie, gedeeld door het aantal vertoningen. Heb je bijvoorbeeld een CTR van 0,1%? Dit betekent dat van de 1.000 bezoekers die jouw advertentie hebben gezien, er één iemand ook op de advertentie heeft geklikt. Hierdoor krijg je een indicatie van hoeveel mensen jouw advertentie zien en hoeveel er ook echt doorklikken naar jouw site. Hierbij geldt vaak hoe hoger het CTR percentage is, hoe beter het resultaat.

Wat beoordeel je met CTR?

CTR geeft inzicht of jouw advertentie aansluit bij de doelgroep. Een klik betekent namelijk voor een interactie met de campagne. Wanneer een bezoeker klikt op jouw advertentie, mag je ervan uit gaan dat hij of zij de advertentie heeft gezien. Door het aantal kliks te bekijken, kan je zien of de doelgroep interesse heeft in jouw advertentie.

Wanneer is de CTR goed?

Op basis van display adverteren en bannering ligt het gemiddelde CTR tussen 0,09% en 0,1%. Laat je dus niet afschikken door een laag getal. Een percentage van 0,1% lijkt erg laag, terwijl met een CTR van 0,1% de campagne goed gepresteerd heeft.

Hoe bereken ik de CTR

de CTR kan je eenvoudig zelf uitrekenen. Je hebt bijvoorbeeld een online campagne met 300.000 vertoningen. Na twee weken is er 180 keer geklikt op jouw advertentie. Je deelt dan het aantal kliks door het aantal vertoningen en dit doe je keer 100%. 180 / 300.000 x 100% = 0,06%. Je hebt dan een CTR van 0,06%.

Start met het stellen van doelen

Kliks geven een goed beeld of jouw advertentie aanslaat. Maar een hoog CTR betekent niet altijd dat jouw campagne een succes is. Het ligt hierbij aan het doel wat je stelt. Wil je bijvoorbeeld meer bezoekers trekken naar jouw website? Dan kan je de CTR goed gebruiken om dit te meten. Bedenk voor het starten van een campagne altijd goed wat jouw doel is.

Vragen over het inzetten van CTR? Of wil je graag advies of hulp hierbij. Neem geheel vrijblijvend contact op met Best4U voor meer informatie.

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u

Doe nu de gratis website scan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties
Bel direct: (088) 000 85 70‬