Content is king
Haal jij het maximale uit jouw website?
Gratis website
scan!
Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 130 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

>> Gepost op: 18 mei, 2018 in Algemeen, Content marketing

contentIn 1996 schreef Microsoft-oprichter Bill Gates het wereldberoemde artikel ‘content is king’. Hierin voorspelde hij dat in de toekomst een groot deel van het geld op het internet verdiend zou worden met content. Nu, 20 jaar later, zijn deze woorden werkelijkheid geworden. Veel marketeers beseffen dan ook dat ze de overstap moeten maken van een klassieke zendende aanpak, naar een aanpak die gebaseerd is op content. In dit artikel vertellen wij je alles wat je moet weten over content(marketing)!

Content, wat is dat eigenlijk?

Wanneer je spreekt met een marketeer zal de term ‘content’ ongetwijfeld de revue passeren. En dat is niet zo gek. Content, woorden, afbeeldingen en zelfs kleuren zijn immers cruciaal voor de klantervaring en daarmee voor het behalen van betere online marketing resultaten. Simpel gezegd omvat content alle tekstuele en (audio)visuele informatie die op een website staat. Denk daarbij aan afbeeldingen, infographics, teksten, blogposts of video’s. Een belangrijk aspect daarbij is dat die content een doel dient. Het moet aansporen tot een bepaalde actie, bijvoorbeeld dat bezoekers een product aanschaffen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of contact opnemen.

Begrijp welke informatie jouw doelgroep zoekt

Een effectieve content strategie kan je veel voordelen opleveren. Zo vergroot het je naamsbekendheid en laat het aan je doelgroep zien dat je kennis van zaken hebt. Bij het horen van de uitspraak ‘content is king’, wordt (helaas) nog vaak gedacht dat als er maar genoeg content gecreëerd wordt, klanten vanzelf komen. Dit is echter een grote valkuil. De grote kunst van content marketing is om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is, en om hier vervolgens met relevante en consistente content op in te spelen. In het juiste formaat, via het juiste kanaal én op het juiste moment.

Zelf relevante content creëren?

Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Het is belangrijk te starten met het vaststellen van je doel. Wat wil je bereiken met je content strategie? Meer shares, meer organisch verkeer, meer verkopen? Daarnaast vereist een effectieve content strategie het nodige onderzoek. Ontdek wat je doelgroep echt interesseert, waarom ze jouw product kopen en welke media ze gebruiken. Pas als je dat allemaal in kaart hebt gebracht, kun je beginnen met het samenstellen van relevante content. Hierover zijn veel inspirerende artikelen op het internet te lezen. Hulp nodig? Neem gerust contact op met Best4U!

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u

Doe nu de gratis website scan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties
Bel direct: (088) 000 85 70‬