Hoe optimaliseer je google shopping?
Hoe scoor jij in Google?

Vul hieronder de gratis website scan en ontdek de mogelijkheden

>> Gepost op: 18 mei, 2018 in E-commerce

Hoe optimaliseer je google shopping?

optimaliseren-google-shoppingInmiddels weet je alle ins en outs over Google Shopping, maar je wilt elke euro zo goed mogelijk besteden. Hoe kan jouw Google Shopping optimaliseren? Enkele tips om jouw campagne te optimaliseren, om je omzet te maximaliseren.

Evalueer je prestaties met concurrenten

Wanneer je campagne live is gegaan, kan je direct bekijken wat het aantal vertoningen, klikken, conversies en vertoningsaandeel is. Bij Google Shopping krijg je ook de concurrentiestatistieken te zien. Je kan de CTR- en Maximum CPC Benchmark-cijfers zien. Op deze manier kan je bekijken wat je concurrenten doen en hierop inspelen.

Voeg uitsluitingszoekwoorden toe

Je kan uitsluitingszoekwoorden toevoegen om jouw campagne bij te sturen. Je wordt dan minder vertoond op zoekwoorden die voor jou niet interessant zijn. Hierdoor kan je eenvoudig geld besparen en ervoor zorgen dat jouw CTR omhoog gaat. Dit kan je doen door te kijken bij welke zoekwoorden jouw advertentie wordt vertoond. In de advertentiegroep kan je naar het tabblad ‘Keywords’, ‘Details’ en ‘All search terms’. Zie je daar woorden staan die je alleen maar geld kosten? Voeg ze snel toe als uitsluitingszoekwoorden!

Voeg optionele kolommen toe aan de Product Feed

Google haalt veel informatie uit de optionele kolommen van jouw Product Feed. Hierdoor kan je beter en makkelijk vertoond worden met jouw zoekresultaten. Informatie als kleur, geslacht en maten zijn niet verplicht, maar wel aan te raden. Heb je deze informatie? Neem het dan zeker mee in de Product Feed.

Optimaliseer je titels

Zorg ervoor dat belangrijke details van jouw producten worden meegenomen in de titels van het product. Naast de details is het ook van belang dat in de titel het merk en het belangrijkste zoekwoord wordt meegenomen. De zoekwoorden worden namelijk dikgedrukt, waardoor je eerder zal opvallen. Heb je weinig ruimte over? Zorg in ieder geval dat je merk in de titel wordt meegenomen.

Gebruik plaatjes die opvallend zijn

Wanneer je veel concurrenten hebt, is het belangrijk dat je niet dezelfde foto’s laat zien als je concurrent. Wanneer iedereen de foto’s van de fabrikant gebruikt, is het niet meer origineel. Hierdoor val je ook minder op. Probeer gebruik te maken van eigen foto’s en probeer eens iets anders dan jouw concurrent.

Wil je graag meer weten over het optimaliseren van Google Shopping? Neem gerust contact op met Best4U voor meer informatie.

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties