De kracht van een chatbot
Hoe scoor jij in Google?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 163 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

De kracht van een chatbot

>> Gepost op: 2 augustus, 2019 in Ondernemen, Techniek

De kracht van een chatbot

De kracht van een chatbot

De kans is groot dat je wel eens van een chatbot gehoord hebt. Misschien heb jij er als ondernemer zelfs wel eens aan gedacht om de stap te zetten, maar twijfelde je nog. Twijfel is echter niet nodig. Zo’n chatbot kent namelijk onwijs veel voordelen! De behoefte aan snel en direct contact neemt immers steeds meer toe. Ook onder jouw klanten. Echter is niet iedereen al bekend met de kracht van een chatbot. Zonde. In dit blogartikel vertellen we je er meer over.

Geautomatiseerde gesprekspartner

Chatbot is een samenvoeging van ‘chat’ (gesprekpartner) en ‘robot’ (geautomatiseerd). Je kunt chatbots dus zien als virtuele medewerkers, een voorgeprogrammeerd computerprogramma. Ze bestaan uit business rules en Artificial Intelligence (Al) en worden veel gebruikt op websites en messagingplatforms zoals Facebook.

Uit onderzoek van Customer Contact Radar blijkt dat eind 2018 al 10% van de Nederlandse bedrijven gebruik maakt van een chatbot.

Mens en machine vullen elkaar perfect aan

Een chatbot zorgt voor een perfecte samenwerking met de klantenservice van jouw bedrijf. Stelt een bezoeker van je website een veelgestelde vraag? Dan handelt de chatbot deze vraag automatisch af. Handig! In het geval van een complexe vraag neemt een klantenservice medewerker het gesprek naadloos over. De vraag van de bezoeker is immers al duidelijk! Mens en machine vullen elkaar hier perfect aan.

Wat levert een chatbot op?

Een chatbot levert jou als MKB’er veel op, waaronder meer klantcontact. Dankzij deze geautomatiseerde gesprekspartner op je website heb je tijd over voor andere zaken omtrent het ondernemerschap.

  • Tijds- en kostenbesparing. Je medewerkers houden zich alleen nog bezig met de complexere vragen waar de chatbot niet uit komt
  • Extra bereikbaarheid. De chatbot geeft dag en nacht snel antwoord. Ook als je bedrijf gesloten is!
  • Hogere reactiesnelheid. Stelt een bezoeker een vraag? Dan ontvangt diegene automatisch een begroeting
  • Grotere klanttevredenheid
  • Verbeterde customer experience van klanten én medewerkers

Uit onderzoek van 24/7 blijkt dat 29% van de mensen het liefst contact legt via een chatbot of andere messaging apps.

Overtuigd van de kracht van een chatbot?

Een chatbot brengt zoals je in dit blogartikel leest veel voordelen met zich mee. Ook voor jou als MKB’er! Door 24/7 bereikbaar te zijn voor je klanten voldoe je aan hun behoefte: snel en direct contact met jouw bedrijf. Ben je overtuigd van wat deze virtuele medewerker voor jou kan betekenen? Neem contact op met de experts van Best4u Internet Marketing. Wij weten als de beste hoe we je verder helpen!

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties