Remarketing in Display en Search

Bel nu naar (088) 000 85 70 (088) 000 85 70

Wat is remarketing

>> Gepost op: 24 November, 2015 in Trends

Een tijdje terug heeft mijn collega Pascal een blog (https://www.best4u.nl/wat-moet-je-weten-over-retargeting/) geschreven over de basistheorieën van Remarketing. In dit tweede blog over Remarketing gaan wij wat dieper in op twee soorten Remarketingcampagnes. Namelijk Remarketing binnen het Google Display Netwerk (GDN) en Remarketing binnen Google Search (RLSA). Ter opfrissing beginnen we met een korte introductie van Remarketing.

Wat is Remarketing?

Remarketing is het laten zien van een advertentie aan iemand die jouw website al eerder heeft bezocht. Je hebt vast wel eens meegemaakt, je bekijkt schoenen op een grote Fashion Webshop (lees: Zalando) en je ziet daarna overal advertenties van Zalando voorbij komen. Naast algemene advertenties van deze online retailer zie je zelfs advertenties voorbij komen van de door jou bekeken schoenen. Niet voor niets spreken we in Marketingland over het “Zalando Effect”. Het belangrijkste doel van Remarketing is het laten converteren van bezoekers die jouw website eerder hebben bezocht zonder te converteren. Met Remarketing richt je je bijvoorbeeld op alle bezoekers die een artikel in een winkelmandje hebben geplaatst maar uiteindelijk geen bestelling hebben gedaan. Super interessante doelgroep, toch?

Remarketing via het Google Display Netwerk (GDN)

Het Google Display Netwerk zijn een groot aantal websites welke aangesloten zijn bij dit netwerk van Google. Via dit netwerk kan binnen Nederland 95% (!) van de internetters bereikt worden, het bereik is dus zeer groot. Denk bijvoorbeeld aan websites als Telegraaf.nl & Youtube.com. Wanneer je dit inzet zullen jouw advertenties dus vertoont worden op andere websites maar dan enkel aan personen welke jouw website eerder hebben bezocht. Naast beeldadvertenties kunnen ook tekstadvertenties ingezet worden. Remarketing via het Google Display Netwerk kan heel gericht ingezet worden. Zo kunnen er naast site-uitsluitingen ook doelgroepkenmerken toegevoegd worden zoals leeftijd of geslacht. Belangrijk is ook om een frequency cap in te stellen. Met deze frequency cap geef je aan hoe vaak een advertentie aan gebruiker getoond mag worden om het Zalando Effect te voorkomen.

Remarketing via Google Search (RLSA)

Naast Remarketing via het Display Netwerk kan het ook ingezet worden via Google Search, oftewel, de advertenties die je ziet bij het invoeren van een zoekopdracht in Google. Dit kan heel gericht ingezet worden zodat je met scherp schiet en niet met hagel. Je target namelijk personen die jouw website eerder hebben gezocht maar dan enkel op zoektermen die jij ingeeft. Zo kan je bijvoorbeeld een verhoogd bod instellen voor iemand die zoekt naar “iphone kopen” die al eerder op jouw webshop is geweest. Deze persoon zit al verder in de customer journey en daardoor (waarschijnlijk) veel waardevoller om te bereiken dan iemand die voor het eerst zo’n zoekopdracht uitvoert. Benieuwd wat remarketing voor jou kan betekenen? Neem gerust eens contact met ons op en wij denken graag met je mee!

Sander

Sander

Als projectmanager internetmarketing MKB+ ben ik altijd op zoek naar online kansen voor mijn klanten. Trafficgeneratie en conversieoptimalisatie staan centraal in mijn dagelijkse activiteiten met als basis: ‘’Meten is weten!’’
Sander

Laatste artikelen van Sander

Doe nu de gratis website scan!

8.7/10

✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪8,6 van 10 op basis van 126 beoordelingen bij Feedback Company
Recente beoordelingen✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪BlindeerkoningDe samenwerking met Best4u Internet Marketing was erg prettig. Ondanks veel roulatie in projectleiders en soms wat miscommunicatie, was het uiteindelijke resultaat erg positief.✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Prominent OnlineOp het gebied van online marketing naar tevredenheid samengewerkt aan diverse projecten. Goede communicatie en fijn contact.✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Dakgoot winkelDuidelijke manier van projectomschrijving waardoor we goed afgebakende campagnes opzetten. ✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Kids voor KinderenZe zijn heel pro-actief, en denken met je mee. We spreken wat af met de internet marketeer, ze doen het meteen, en er is meteen resultaat en een snelle terugkoppeling. ✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Zonnepanelen XtraAls ik naar de resultaten kijk die we nu boeken dan merk ik duidelijk een verschil. Voordat we met internet marketing begonnen werkten we met leads. In de tijd dat we met internet marketing zijn gestart zijn onze aanvragen met 350% gegroeid. ✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Jemako De communicatie met Best4u is erg goed en de resultaten zijn ook goed. Je kan horen dat ze weten waar ze het over hebben, en veel kennis hebben. ✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Velthuizen AdvocatenMijn ervaring met Best4u is heel goed. Ik ben met name tevreden over de communicatie, zowel per e-mail als telefonisch. Er wordt altijd snel actie ondernomen op de vragen die ik stel. ✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪038 WoningontruimingErg goed contact, ze regelen alles vrij snel, natuurlijk kunnen bepaalde dingen niet zo snel als ik zelf wil, maar in principe is alles vrij snel geregeld. ✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Candeas ThuiszorgDe service van Best4u is erg snel, ik ben er blij mee. Ik geef Best4u dan ook een 8 als beoordeling!✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Advies Bij SchuldenBest4u heeft drie websites van ons in beheer waarvan de derde nog ontwikkeld wordt. Ook doen ze de internet marketing voor ons. De resultaten zijn goed, de communicatie is fijn, er wordt snel gereageerd als ik vragen heb en er is veel ruimte voor overleg. Het contact met de medewerkers is erg leuk!
Feedback Company
BuySmart veilig kopen

✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪8,6 van 10 op basis van 126 beoordelingen bij Feedback Company
Meer referenties
Bel direct: (088) 000 85 70‬