7 tips voor Google Mijn Bedrijf
Hoe scoor jij in Google?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 173 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

>> Gepost op: 18 oktober, 2017 in Algemeen, Google, Ondernemen, SEO, Trends

7 tips voor Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf (GMB) is de ideale manier om je (lokale) winkel/bedrijf online op de kaart (lees: Google Maps) te zetten. De tool geeft je de mogelijkheid om de grote lijnen van je bedrijf te presenteren aan een groot publiek én lokaal beter vindbaar te worden, voornamelijk in je eigen omgeving.

In een fractie van een seconde zien potentiële klanten je bedrijfsnaam, logo, locatie, website, contactgegevens, specialisme en openingstijden. Daarnaast kunnen klanten beoordelingen achterlaten waarmee jij de kwaliteit van je dienstverlening kunt ‘bewijzen’.

Kortom: Google Mijn Bedrijf is een ideale tool om je bedrijf of winkel lokaal beter zichtbaar te maken. In dit artikel geven vertellen we meer en geven we je 6 tips voor Google mijn bedrijf.

Visitekaartje

Je Google Mijn Bedrijf Pagina is dus het digitale visitekaartje van je onderneming. De pagina wordt getoond in het kennisvenster. Dit is de witte rechterkolom die je naast de zoekresultaten vindt. Of en hoe deze getoond wordt in het kennisvenster, is afhankelijk van de relevant

ie, bekendheid van je bedrijf en de afstand tussen jouw bedrijf en de locatie van de zoeker. Sluit jouw bedrijf als beste aan bij de zoekopdracht van de zoeker? Dan is de kans groot dat jouw website die felbegeerde plek in het kennisvenster krijgt. Dan kunnen klanten gemakkelijk de routebedrijving naar je bedrijf aanklikken of contact met je opnemen.

Lokaal beter vindbaar in Google

Google Mijn Bedrijf zorgt er dus voor dat je beter vindbaar wordt in Google en en is onderdeel van SEO. Deze tool is voornamelijk bevorderlijk voor de lokale vindbaarheid, doordat je website beter naar voren komt in de lokale zoekresultaten. Bijvoorbeeld als een zoeker zoekt op bedrijfsnaam, of voor lokale relevante zoekopdrachten.

Stel, je staat met een lekke band in een straat. Vervelend! Gelukkig kan je  via Google 

Maps gemakkelijk kijken welke fietsenmaker in de buurt is wanneer je zoekt op ‘fietsenmaker [plaatsnaam of buurt]. Ook kan je meteen de openingstijden en ervaringen van anderen zien. Voordat je het weet sta je met je fiets bij een fietsenmaker in de buurt en is je band geplakt.

7 tips voor een optimale GMB

Maar waar moet je op letten bij je GMB? We zetten de 7 belangrijkste punten graag voor je op een rij:

  • Tip #1: Zorg voor volledige informatie. Vul dus alle vulden die je kunt invullen daadwerkelijk in. Dit zal ervoor zorgen dat Google jouw bedrijf serieuzer neemt, wat je positie in de zoekmachine weer ten goede komt
  • Tip #2: Maak gebruik van foto’s van hoge kwaliteit die een goede impressie van jou en je zaak weergeven. Foto’s worden vaak bekeken en kunnen dus een belangrijk onderdeel zijn in de overweging van een potentiële klant.
  • Tip #3: Spoor klanten aan om een beoordeling (review) te plaatsen op je GMB pagina. Het gemiddelde aantal beoordelingen en sterren bepaalt voor Google hoe goed je je werk doet in vergelijking met concurrenten.
  • Top #4: Reageer zoveel mogelijk op reviews die je krijgt, zowel positieve als negatieve. Google heeft zijn bezoekers hoog in het vaandel staan en als jij aantoont dat je elke reactie serieus neemt, zal Google jou ook serieus nemen.
  • Tip #5: Blijf updaten. Google checkt je actualiteit, dus zorg ervoor dat de informatie die op je GMB pagina staat actueel is. Plaats ook regelmatig nieuwe foto’s en posts. En heb je een virtuele rondleiding geïntegreerd? Dan scoor je sowieso extra punten.
  • Tip #6: Maak optimaal gebruik van de functionaliteiten. Google biedt een handvol interessante mogelijkheden. Zo kun je gebruikers een afspraak laten maken, een menukaart weergeven of een overzicht van je diensten tonen.
  • Tip #7: Google is zelf ook continu aan het updaten. Houd dus goed in de gaten of er nieuwe mogelijkheden zijn en maak daar direct gebruik van. Dit heeft een positieve invloed op je gehele online vindbaarheid, kwaliteit en resultaat in Google.

Laat geen kansen liggen

Een goede Google Mijn Bedrijf-pagina kan, zeker lokaal, erg waardevol zijn voor jouw onderneming. Wij als seo specialist helpen je graag verder. Wil je meer weten over GMB of over zoekmachine optimalisatie? Neem contact met ons op voor meer informatie. Onze internet marketing adviseurs helpen je graag verder.

Ben je in de tussentijd benieuwd naar hoe jouw website scoort in Google? Klik op de knop hier onder en doe de gratis websitescan.

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties