Wat is een landingspagina?
Hoe scoor jij in Google?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 162 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Wat is een landingspagina?

>> Gepost op: 6 augustus, 2013 in Content marketing, SEA

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina die is opgezet en geschreven met als doel een conversie (bezoeker wordt klant). Een bezoeker komt op een landingspagina wanneer ze een zoekopdracht in Google intypen, op een online advertentie klikken, via linkjes uit een nieuwsbrief of door de URL direct in te typen.

Een goed geoptimaliseerde landingspagina beantwoordt direct de zoekvraag en spoort de bezoeker aan tot het invullen van een formulier of op de bestellingsbutton te klikken.

Samengevat is een landingspagina

  • Een pagina waarop een bezoeker landt
  • Beantwoordt direct de zoek vraag
  • Is doelgericht
  • Is actiegericht op conversies.

Wat heeft een goede landingspagina?

De landingspagina moet van een goede opbouw voorzien zijn. Je kan de opbouw verzorgen door middel van het AIDA-model. AIDIA betekent:

  • Attention; Aandacht op je product/dienst te vestigen aan de bezoeker. Dit kan door tekst opmaak, woorden die triggers zijn voor mensen zoals gratis of vrijblijvend.
  • Interest; Wanneer je de aandacht van je bezoekt hebt weten te trekken, is het tijd om interesse te wekken. Dit kan door bijvoorbeeld de klant te bevestigen in het probleem dat hij/zij heeft.
  • Desire; De bezoeker overtuigen, dit kan bijvoorbeeld door de bezoeker te overtuigen dat je de oplossing biedt op zijn probleem.
  • Action; De bezoeker een offerte laten aanvragen of een bestelling te laten plaatsen. Dit kan weer door middel van triggers.

De opbouw moet ook duidelijk zijn voor de klant, dat kan door duidelijke koppen, subkoppen en opsommingen te gebruiken. Voor scannende lezers wordt het verhaal op die manier ook duidelijk.

Op een goede landingspagina staan ook logo’s, keurmerken, telefoonnummer en referenties.

Voordelen landingspagina

  • Een landingspagina is afgestemd op de wensen van de bezoeker
  • Meer relevante bezoekers
  • De conversie gaat omhoog
  • Een pagina optimaal vindbaar en gericht op één specifiek product of dienst
  • Je houdt je bezoekers langer vast op je website. Zo blijft het bounce percentage van je website laag.

Conclusie

Een landingspagina is er op gericht om de bezoeker direct de informatie te bieden waar hij of zij naar op zoek is. Wij gebruiken voor sommige internet marketing campagnes meerdere landingspagina’s zodat elke bezoeker via Google precies vindt wat hij nodig heeft.

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties