Kennis opdoen op de Webwinkel Vakdagen 2020
Hoe scoor jij in Google?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 172 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Kennis opdoen op de Webwinkel Vakdagen 2020

>> Gepost op: 31 januari, 2020 in Algemeen, E-commerce, Google, Ondernemen, SEO

Leading in digital commerce

Best4u Internet Marketing bracht een bezoek aan de Webwinkel Vakdagen 2020 in de Jaarbeurs in Utrecht. De Webwinkel Vakdagen is het grootste e-commerce-event van de Benelux. In 2019 bezochten liefst 12.715 webwinkel-professionals het succesvolle evenement. Dit jaar verwacht de organisatie meer dan 13.000 bezoekers.

Al sinds 2007 beginnen veel professionals uit de e-commercebranche de maand januari met nieuwe kennis, updates en inspirerende sessies. Er worden lezingen gegeven door meer dan 200 ervaringsdeskundigen en topbestuurders uit binnen- en buitenland over zeer uiteenlopende actuele onderwerpen. Bijvoorbeeld: SEO, productverrijking, social media trends, datafeed management, neuromarketing, Google Ads en nog veel meer.

Netwerken

De online marketeers van Best4u Internet Marketing bezochten lezingen, struinden langs stands voor interessante informatie en sparden met mede internet marketeers en interessante bedrijven. Op de beurs was het een drukte van jewelste en er hing een gezellige, gemoedelijke sfeer. Oftewel: de Webwinkel Vakdagen is de perfecte plek om te netwerken!

Tips en tricks

Het main doel van onze online marketeers was natuurlijk meer kennis opdoen over de e-commercewereld. Dat doel is zeker gehaald. Hieronder geven enkele online marketeers hun opgedane kennis prijs.

Berjan: inspelen op de weg naar een aankoopbeslissing

”Het is belangrijk om Customer Journey beter in kaart te brengen. De juiste zoekopdrachten matchen met de juiste fase in koopproces/koopfase. Customer Journey is het inspelen op de weg die de consument aflegt naar de beslissing van een aankoop.”

”Voor grote websites is het belangrijk om te zorgen dat de organisatiestructuur op orde is en niet te diep wordt. In marketingtermen wordt dit ook wel link depth genoemd. Door link depth kan de waarde van de pagina’s goed doorstromen. Dat noemen we in ons vakjargon link juice.”

Marinke: Google mijn bedrijf

”Het inzetten van Google mijn bedrijf wordt steeds belangrijker. Ook structured data voor snippets, zoals FAQ, zijn in opkomst. Er zijn nog veel meer opties, bijvoorbeeld data voor events.”

Anne: dankzij SEO kunnen kleine webshops groeien

”SEO is anno 2020 nog steeds erg relevant. Echter grote e-commerce giganten laten op het gebied van SEO nog wel eens wat steken vallen. Kleine webshops kunnen hierop inspelen. Dankzij zoekmachine optimalisatie kunnen kleine webshops snel groeien.”

”Nog een tip voor kleine webshops: zoekwoorden met een hoog volume zijn niet relevant voor kleine webshops. Met plaatselijk targetten win je zoveel meer.”

Onze online marketeers vonden de Webwinkel Vakdagen een leuk en interessant dagje uit!

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties