De Kurkumaspecialist
De top 10 in Google is bereikt met relevante zoekwoorden en in het afgelopen half jaar heeft is er een stijging van 59,50% in organische bezoekers geweest

De Kurkumaspecialist

Als je De Kurkumaspecialist heet dan wil je ook zo naar voren komen in de zoekresultaten van Google. Met andere woorden: je moet in die top 10 staan bij relevante zoekwoorden, zoals het zoekwoord ‘Kurkuma kopen’. De Kurkumaspecialist verkoopt producten met allerlei soorten hoogwaardige ayurvedische kurkuma en curcumine, zoals Kurkuma olie, bioactief kurkuma poeder en Groenlipmossel capsules. De verkoop van zo’n product bleek echter online niet vanzelfsprekend hard te gaan. Daarom heeft De Kurkumaspecialist Best4u Internet Marketing ingeschakeld om meer verkopen en omzet te genereren én om online beter vindbaar te zijn. In deze casus lees je hoe dat goed gelukt is.

Met ‘kurkuma kopen’ in de top 10

Het was aan ons om De Kurkumaspecialist bij relevante zoekwoorden in de top 10 van de zoekresultaten te krijgen. Het onderliggende doel is uiteraard meer orders verkopen en omzet genereren via verschillende kanalen. In juni 2018 begonnen we daarom met een SEO campagne. De website had voorafgaand aan onze campagne veel technische mankementen opgelopen. Deze hebben we opgelost en in de maanden die volgden bleef de website van De Kurkumaspecialist gestaag stijgen. Zo werd binnen een paar maanden ook het doel bereikt om met het zoekwoord ‘kurkuma kopen’ in de top 10 te komen (en te blijven).

Lopende campagnes

In totaal lopen er voor De Kurkumaspecialist inmiddels drie campagnes die elkaar perfect aanvullen:

  • SEO campagne
  • Google Ads campagne
  • Facebook marketingcampagne

We begonnen in juni 2018 met een SEO campagne die resulteerde in mooie resultaten: Een goed vindbare website en stijgende posities in Google op relevante zoekwoorden. In december 2018 is hier een Google Ads campagne (SEA) aan toegevoegd. Door slim te adverteren op relevante zoekwoorden was er al snel een stijging in verkopen zichtbaar.

De kracht van social mediamarketing

Wegens een succesvolle SEO en SEA campagne zijn we in juni 2019 ook gestart met een Social Media campagne op Facebook. De combinatie van verschillende online marketingcampagnes zorgt ervoor dat we tegelijk via verschillende kanalen meer resultaat in een kortere tijd hebben weten te behalen. Al loopt de Facebook marketingcampagne nog maar net, dankzij deze social media campagne zijn de bezoekers op de website flink gestegen. Eveneens de omzet is omhoog gegaan.

Door verschillende campagnes te combineren is het de experts van Best4u Internet Marketing gelukt om +25% meer orders te verkopen in de eerste maand van de Facebookcampagne.

Langetermijn resultaat

Om blijvend goed in Google gevonden te worden en de vindbaarheid van de webshop te verhogen, optimaliseren we continu de webshop middels o.a.

nieuwe content, technische aanpassingen en linkbuilding om de domeinwaarde te versterken. Hiermee verkrijgt de webshop gedurende de SEO campagne langer loopt een steeds sterkere positie in Google.

Google Ads en Facebook marketing zijn dan juist weer ideaal om specifieke producten direct een boost aan zichtbaarheid en aandacht te geven om verkopen te bevorderen.

De resultaten

De diverse campagnes hebben tot mooie resultaten geleid.

SEO campagne:

  • Met het zoekwoord ‘Kurkuma kopen’ en ‘Ashwagandha kopen’ in de top 10
  • Websitestructuur technisch verbeterd waardoor de omzet met 22% is gestegen binnen de eerste 3 maanden
  • Afgelopen half jaar zijn de organische bezoekers met 59,50% gestegen

De Google Ads campagne hebben we helemaal opnieuw opgezet en enkel nog gericht op relevante zoektermen die betrekking hebben op de direct producten, zoals kurkuma supplementen. Dat leverde het volgende op:

  • Omzet uit SEA met 50,4% verbeterd
  • Remarketing ingezet voor het aanmoedigen van heraankopen, wat veel klanten ook doen

Facebook marketingcampagne loopt tot slot pas een maand, maar heeft al een mooie bijdrage aan het totale resultaat opgeleverd:

  • Stijging van 37,3% in de totale bezoekersaantallen in de eerste maand van de Facebookcampagne
  • Stijging van ruim 46% in omzet in de eerste maand van de Facebookcampagne

Soepele samenwerking

Een prettige samenwerking tussen klant en online marketeer is al het halve werk. Er werken meerdere experts aan de verschillende lopende online marketingcampagnes voor De Kurkumaspecialist. Gelukkig verloopt deze samenwerking zoals we dat wel met elke klant zouden willen zien. Zeer prettig persoonlijk contact, een duidelijke taakverdeling en eenieder vult elkaar precies daar aan waar nodig. Zowel de kwaliteiten en kennis van de klant als van onze experts worden optimaal benut voor deze campagnes. Dat resulteert dus niet alleen in topresultaten, maar ook in een top samenwerking! Dat maakt De Kurkumaspecialist een project om trots op te zijn.

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties