Guama
Een stijging van 316% voor het rendement (ROI) en steeds maandelijks een stijging in conversies en daling in kosten per conversie.

Guama

Heb je het over de grootste horlogemerken tegen de kleinste prijzen, dan heb je het over Guama. Bij Guama shop je exclusieve horloges voor zeer scherpe prijzen. Met zulke mooie deals moeten die merkhorloges toch als warme broodjes over de toonbank vliegen zul je denken. Niet dus, merkte Guama. Om meer conversies te realiseren, klopte Guama in december 2018 bij Best4u Internet Marketing aan. Of wij als expert op het gebied van Google Shopping naar de toenmalige campagne konden kijken, hen hierin konden adviseren en voor meer resultaat konden zorgen. Lees hier het succes van Guama.

Meer resultaten en lage kosten

De vraag van Guama was duidelijk: meer conversies genereren via Google Advertising tegen zo laag mogelijke kosten. De toenmalige Shopping campagne was niet optimaal, er ontbrak structuur en de kosten per conversie konden een stuk beter. Eind 2018 stelden we een plan op met een nieuwe opzet.

In de testperiode bleek al snel dat onze Shopping campagne een stuk optimaler was ingedeeld dan wat Guama toentertijd als campagne had staan, dus de campagne van Best4u Internet Marketing bleef aan. Dankzij daaropvolgende maandelijkse optimalisaties stegen de conversies van Guama en dat tegen minder kosten. Precies zoals gewenst.

Wat hebben we ingezet?

Om meer conversies voor Guama te realiseren tegen lagere kosten, was de Google Shopping campagne leidend, maar we hebben meer ingezet:

  • Google Shopping campagne
  • Remarketing campagne
  • Display advertising
  • Tekstadvertenties

Om de klant maandelijks op de hoogte te houden van de kosten en de baten van de lopende campagnes, houden we alles bij in een dashboard. Hierin staan actuele cijfers die per maand een duidelijk beeld geven van wat de campagne iedere maand oplevert.

Wat heeft het dan opgeleverd?

De verschillende campagnes die we voor de webshop van Guama hebben ingezet, hebben het volgende aan succes opgeleverd:

  • Een daling van 71% in de kosten per conversie
  • Een stijging van 316% voor het rendement (ROI)
  • Nog steeds maandelijks een stijging in conversies en daling in kosten per conversie

omzet guama

Omzet per maand sinds jan. 2019

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties