• b2b
  • sea
  • landelijk
  • e-commerce

389% groei in website bezoekers in twee maanden tijd!

Case study: Guiljam

01 / Introductie

Uitgebreid assortiment met 3.500 kwaliteitsproducten

Bij Handelsonderneming Guiljam is de aandacht vooral gericht op het leveren van een breed assortiment in industriële en particuliere reiniging- en onderhoudsproducten van topkwaliteit. Ze hebben ruim 3.500 kwaliteitsproducten in het assortiment, voor verschillende branches. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de horeca, onderwijsinstellingen en de overheid. Handelsonderneming Guiljam is gevestigd in Terneuzen, en is sinds november 2020 actief in heel Nederland.

02 / Aanleiding en diensten

Het probleem: een gebrek aan inkomsten uit de webshop

Handelsonderneming Guiljam is eind 2020 opgericht. De Coronapandemie heeft de behoefte aan beschermende producten en schoonmaakproducten vergroot. Denk daarbij aan mondkapjes, desinfecterende gel en schoonmaakmiddelen. Maar om deze producten succesvol aan de man te brengen, moet je als webshop natuurlijk wel goed vindbaar zijn. De klant is daarom bij Best4u Internet Marketing terecht gekomen: er waren nog niet voldoende inkomsten en daar moest iets aan gedaan worden. 

Voordat het bedrijf begon met adverteren in Google verkocht het dusnog niet zoveel. Daar moest verandering in komen. Zelf hadden ze echter niet zoveel verstand van het adverteren in Google. Daarom heeft Handelsonderneming Guiljam ervoor gekozen om deze dienst uit te laten besteden bij Best4u IM (en met succes!).

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

    Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.

    Lees verder

  • technische SEO icoon

    Technische optimalisatie

    Zorgt voor een stevige, snelle, én stabiele basis van je website.

    Lees verder

Figuur: Een voorbeeld van een gedeelte van het assortiment van Handelsonderneming Guiljam.

03 / Verloop en resultaten

Snel en succesvol je zichtbaarheid vergroten met Google Shopping

De producten die Handelsonderneming Guiljam verkoopt hebben wij verwerkt in een Google Shopping campagne. Hierbij worden producten als advertentie in Google geplaatst, met daarbij een foto van het product en de prijs erbij vermeld. Op deze manier komen de producten meteen dus bovenaan in Google te staan als mensen naar deze producten zoeken. Dat zorgt natuurlijk voor veel meer zichtbaarheid en daarmee voor veel potentiële nieuwe klanten.

De Google Shopping campagne (SEA) loopt sinds januari 2021, maar er zijn in de maanden daarna al flinke vooruitgangen geboekt. Ze hebben voor SEA gekozen om ook op korte termijn resultaat te boeken, vooral omdat er behoefte is aan hun producten tijdens de Coronapandemie. Bij advertenties ben je namelijk direct zichtbaar, waar je bij een zoekmachine optimalisatie campagne wat langer op merkbare resultaten moet wachten.

Van de ene op de andere maand werd Handelsonderneming Guiljam dankzij Google Shopping een goed lopende webshop.

Resultaten om over naar huis te schrijven

Google Shopping bleek een gouden zet voor Handelsonderneming Guiljam. In de eerste maand zijn de website bezoekers gestegen van 118 naar 910, met een conversiepercentage van ruim 4%. Als we kijken naar de resultaten aan het einde van het eerste kwartaal, dan zijn de websitebezoekers gestegen van 910 naar 3539! Een geweldig resultaat voor een campagne die pas net is gestart,

04 / Cijfers

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • +389%

    Website bezoekers

  • +451%

    Conversies

  • 4,97%

    Conversiepercentage

05 / Klant aan het woord

seo check

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden

Gratis SEO handboek: Scoren in Google!

Wil jij betere posities in Google, meer website bezoekers en meer aanvragen of bestellingen?

Download het e-book