JP Puurvlees
Met een omzetstijging van 57% via de website in het laatste jaar, ziet JP Puurvlees duidelijk de resultaten van online marketing terugkomen!
Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 159 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

JP Puurvlees

JP Puurvlees had jaren geleden al de ambitie om in heel Nederland vers biologisch vlees te bezorgen op bestelling. In 2011 begon Jaap van der Plas als vierdegeneratie slager met de verkoop van biologisch vlees. In 2013 begon Jaap met het verkopen via de webshop JP Puurvlees. De online verkoop ging echter niet zo hard als gehoopt. Door tegenvallende resultaten kwam JP Puurvlees uiteindelijk in 2016 bij Best4u Internet Marketing terecht. Aan ons de taak om het biologische vlees van JP Puurvlees online te positioneren tussen de vele concurrentie.

Het doel: meer bezoekers en bestellingen

Het doel van de internetmarketingcampagne van JP Puurvlees was om zo veel mogelijk online bestellingen te krijgen via de biologische webshop. Daarvoor moest de webshop eerst nog goed online gevonden worden, want ook dat wilde nog niet echt lukken. Daarom begonnen we met een SEO campagne. De juiste bezoekers, mensen die geïnteresseerd zijn in biologische producten online bestellen, moesten naar de webshop geleid worden. Dierenwelzijn en kwaliteit staan hoog in het vaandel bij deze biologische slager, dus ook die boodschap moest zeker duidelijk naar voren komen.

Van start met SEO

In een soepele samenwerking is een mooie online strategie uitgedacht op basis van een concurrentie analyse, marktanalyse en het zoekgedrag van de consument. Op die manier wisten we hoe we de doelgroep konden gaan benaderen en via welke zoektermen we de consumenten richting de webshop van JP Puurvlees konden krijgen. Vandaaruit zijn we begonnen met een SEO campagne gericht op het zoekwoord ‘biologisch vlees’. Tijdens iedere optimalisatie kwamen altijd de drie belangrijkste aspecten voor SEO terug: content, linkbuilding en techniek.

Dagelijks bezoekers in de webshop

Onze content marketeers schreven sterke SEO teksten passend bij de gekozen zoektermen en met het oog op de hoge vleeskwaliteit en het biologische label waar JP Puurvlees zo trots op is. In combinatie met linkbuilding en techniek (snelheid optimaliseren, mobiel vriendelijkheid, techniek verbeteren en de gebruiksvriendelijkheid) behaalden we uiteindelijk goede posities op relevante zoekwoorden en producten. De webshop

was vanaf nu goed vindbaar en er komt tot op de dag van vandaag dagelijks een mooie steady stroom aan bezoekers binnen in de biologische webshop.

Verkoopboost met SEA

Om nog meer conversies in de webshop te krijgen, zijn we in 2017 begonnen met een Google Ads campagne. Hierdoor kan nog gerichter op bepaalde zoekwoorden worden gefocust en de verkoop van specifieke producten een boost krijgen.

Voornamelijk in de zomermaanden is die extra focus op online marketing belangrijk geweest, om zo meer barbecuepakketten en vleespakketten aan te kunnen bieden bij de doelgroep. Beide kanalen (SEO en Google Ads) zorgden voor meer verkeer en meer online verkoop afgelopen zomer.

Om tijdelijke aanbiedingsproducten bij de doelgroep aan te bieden, zijn we in 2018 ook gestart met een Social Media campagne. Via social media (Facebook) konden we goed inspelen op nationale feestdagen en seizoenen met acties/aanbiedingen.

De campagneresultaten

Een combinatie van drie verschillende online marketing campagnes die elkaar goed aanvullen heeft voor biologische slager JP Puurvlees geresulteerd in de volgende mooie resultaten:

  • 41% stijging in organische bezoekers in 2018 ten opzichte van 2017.
  • Opbrengst stijging van 57% over het laatste jaar.
  • Transacties laten stijgen met 51% in het laatste jaar.
  • Transacties vanuit de SEA campagne met 100% gestegen en een daling van 25% van de kosten in 2018.

Doe nu de gratis website scan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties