• seo
  • sea
  • landelijk
  • e-commerce

Een Ads campagne die 3x zo efficiënt is gaan draaien

Case study: The Stickerfactory

01 / Introductie

The Stickerfactory: specialist in beletteren en bestickeren

The Stickerfactory is een in Drachten gevestigd bedrijf dat landelijk actief is in de binnen- en buitenreclame. Het bedrijf, dat online onderverdeeld is in diverse websites, levert stickers, bedrijfskleding, spandoeken, posters, plakletters, autobelettering, lichtreclame en nog veel meer. Het bedrijf, dat in 2008 werd opgericht en in 2016 werd uitgebreid met een modern machinepark, kan nagenoeg alles op het gebied van reclame maken en leveren.

02 / Aanleiding en diensten

Onze taak: de online marketing meer laten opleveren en de omzet laten stijgen

Toen The Stickerfactory in mei 2020 een vrijblijvend adviesgesprek bij ons aanvroeg, werd er al op online marketing ingezet. Echter bracht de toen gehanteerde strategie niet genoeg op. Ook lagen de kosten per conversie erg hoog en was de ROAS (Return On Advertising Spend) slechts 1,83. Wegens beperkte kennis over online marketing bij The Stickerfactory zelf, werd daarop besloten de switch naar een andere partij te maken. Aan ons dus de taak om te laten zien dat online marketing wel degelijk om de omzet uit online bronnen te laten stijgen.

Met de hernieuwde campagne werd zowel op de organische zoekresultaten als betaalde advertenties ingezet. Adverteren werd gebruikt om direct voor conversies te zorgen. Ondertussen begonnen we ook met het optimaliseren van de website voor een duurzame organische ontwikkeling in de zoekresultaten. Daarbij mochten we beginnen met de website www.kentekenplaatdrukken.nl.

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

    Lees verder

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

    Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.

    Lees verder

  • linkbuilding icoon

    Linkbuilding

    Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.

    Lees verder

Figuur: De homepage van Plakletterreus is door ons geoptimaliseerd. Dit is een van de websites die we later in de campagne ook mochten oppakken.

03 / Verloop en resultaten

Een snelle uitbreiding van de campagne wegens goede resultaten

Bij aanvang werd het doel gesteld om met de zoektermen ‘Duitse kentekens’, ‘eendagskentekens’, ‘funplaten’ en ‘kentekens’ betere posities in de organische zoekresultaten te scoren. Daarnaast moest ook de CTR omhoog. Wat betreft SEA wilden we toewerken naar een ROAS van 5 gemiddeld. Onze doelstelling was deze resultaten voor 1 november 2021 te bereiken. Binnen de zoekmachine optimalisatie campagne werd daarom de content geoptimaliseerd en aan het linkprofiel gewerkt.

Ook de Ads campagne diende flink bijgestuurd te worden. Zo werd de biedstrategie gestuurd richting CPA (Cost Per Acquisition) in plaats van omzet en werden uitsplitsingen in zoekwoorden weggehaald, zodat deze allemaal dezelfde CPC (Kosten Per Klik) zouden krijgen. Deze CPC werd veelal handmatig ingevoerd en er werden geen bod aanpassingen meer gedaan. Al deze aanpassingen zorgden snel voor het gewenste resultaat. Zo is de ROAS al ruim voor de doelstelling aanzienlijk verbeterd, van 1,83 naar 5,29.

Dankzij diverse effectieve aanpassingen in de Google Ads strategie, werd de ROAS flink verbeterd en de doelstelling al ruim voor de gestelde termijn behaald.

Resultaten en cijfers

Al ruim een jaar voor de gestelde termijn zijn veel doelstellingen, zoals de ROAS en omzet doelstelling, al behaald. Doordat we de campagne goed en snel wisten op te pikken, mochten we onze werkzaamheden uitbreiden naar meerdere websites in het beheer van The Stickerfactory. Zo werken we inmiddels ook aan de websites kentekenplaatdrukken.be, kentekenwinkel.nl, plakletterreus.nl en 1001vlaggen.nl. Aan de doelstellingen voor de SEO campagne wordt nog gewerkt. Maar dat blijft natuurlijk een lange termijn strategie.

04 / Cijfers

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • 5,29

    De ROAS (een verdriedubbeling)

  • € 3,76

    Kosten per conversie, die eerder € 10 was

  • 3.000

    Meer bezoekers per maand

05 / Klant aan het woord

Wat zegt The Stickerfactory over Best4u Internet Marketing?

Zeer goede ervaringen bij Best4u Internet Marketing. We zaten eerder bij een andere partij en Best4u heeft zijn naam meer dan waar gemaakt, zeer goede resultaten. Altijd goed telefonisch en per mail bereikbaar, en er wordt duidelijk gecommuniceerd! Inmiddels al onze websites bij ze ondergebracht en een verkoop groei doorgemaakt wat we alleen hadden durven dromen. Zeer tevreden.

– Serjon, eigenaar The Stickerfactory B.V.
seo check

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden

Gratis SEO handboek: Scoren in Google!

Wil jij betere posities in Google, meer website bezoekers en meer aanvragen of bestellingen?

Download het e-book