Op basis van 190 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company
Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.
Op basis van 190 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company
Content marketing omvat kortgezegd alle soorten marketing waarbij content, oftewel inhoud of informatie voor de consument, wordt gemaakt en verspreid. Deze content kan in alle vormen komen, zowel in tekst als beeld. Van blogs en landingspagina’s tot video’s en podcasts en van infographics tot nieuwsberichten en handleidingen. Alles wat inhoud bevat die bedoeld is voor de consument en verspreid wordt met marketingdoeleinden, valt onder content marketing.
Wil jij weten hoe je aan de slag gaat met content marketing en wat de mogelijkheden zijn? Best4u Internet Marketing legt het je uit.
Content marketing wordt uiteraard ingezet door bedrijven en instanties. Het opvallende aan content marketing is echter dat dit vaak subtiel is. Achter content marketing zit een strategie waarmee je juist niet van de daken schreeuwt hoe geweldig jouw product of dienst is. Nee, content marketing verschaft als het ware informatie aan jouw doelgroep. De inhoud van de content moet bestaan uit waardevolle informatie die de persoon helpt om betere keuzes te maken of meer uit jouw product of dienst te halen.
Voorbeelden: denk aan een blog waarin je een probleem schetst en waar jouw product of dienst de oplossing biedt. Als dit dan ook nog eens door een (bekende) andere persoon wordt geplaatst, spreken we ook gelijk van influencer marketing. Of wat dacht je van een handleiding bij jouw product die ervoor zorgt dat de consument de werking en functies van jouw product volledig begrijpt en hier dus alles uit kan halen.
Als je wilt dat mensen jouw product of dienst volledig begrijpen, interessant vinden én willen hebben/gebruiken door de informatie die ze daarover verkregen hebben, dan kunnen we wel spreken van succesvolle content marketing. Voor het bepalen van jouw content marketing strategie moet je dus achterhalen aan welke informatie jouw doelgroep behoefte heeft. Door ze de juiste informatie te bieden – door een passende content marketing strategie te kiezen – kun jij klanten aantrekken of aan je binden.
Met de juiste content strategie weet je een prospect net even dat zetje de goede richting op te geven om de volgende stap in de customer journey te zetten. Dat is je doel met content marketing: informeren, overtuigen en het liefst ook direct activeren. Dit doe je niet in het wilde weg op de gok, daar maak je en plan voor. Je stelt een content marketing plan op.
Om je content marketing plan op te stellen, kun je gebruikmaken van een content marketing model. Er bestaan verschillende content marketing modellen die je als basis kunt nemen om je strategie vorm te geven.
Als je een passend model hebt gevonden, zoals het 6C-model van Patrick Petersen, kun je een strategie gaan uitwerken. De mogelijkheden in contentstrategieën zijn eindeloos. Je kunt het slim afkijken van een ander, maar ook een geheel unieke contentstrategie ontwikkelen door geheel je eigen invulling te geven aan iets dat al wel bestaat. Want het wiel opnieuw uitvinden, dat hoeft in dit geval niet, er bestaan genoeg mooie contentstrategieën. Laat het je echter niet weerhouden om binnen de lijntjes te blijven kleuren als je zelf andere (wellicht betere) ideeën hebt.
Tip: Ga daarom vooral verschillende contentstrategieën overwegen en pak niet de eerste de beste mix die je tegenkomt. Als je meerdere opties bekijkt, zul je al gauw merken welke het beste past bij jouw doel en product of dienst. Heb jij bijvoorbeeld al gedacht aan video marketing toepassen?
Als jij aan de slag wilt met content marketing is het heel belangrijk om je doel vast te stellen. Wat wil je bereiken met je content strategie? Meer naamsbekendheid, meer organisch verkeer, meer verkopen of inschrijvingen? Als je doel vaststaat, ga je onderzoek doen naar je doelgroep. Wie zijn deze mensen, wat interesseert hen, welke media gebruiken ze en waarom zouden ze jouw product of dienst afnemen? Heb je dit inzichtelijk? Dan pas ga je aan de slag met relevante content samenstellen. Hieronder vind je het 6C-model in een stappenplan voor gestructureerde content marketing:
Bron: Marketingfacts
Bepaal dus als eerste jouw contentmarketingdoel en ga na aan welke informatie jouw doelgroep behoefte heeft om overtuigd te raken en actie te ondernemen. Dat is de kunst van content marketing, voorzien in de juiste informatiebehoefte van je doelgroep, en hier vervolgens op inspelen met relevante en consistente content. In het juiste formaat, via het juiste kanaal én op het juiste moment.
Gaandeweg zul je leren wat het beste werkt voor jouw doelgroep. Hoeveel contentstrategieën er ook al bestaan, je zult zelf moeten aftasten hoe je doelgroep reageert op jouw content marketing strategie. Hopelijk heb je iets aan onze tips en wanneer je graag meer hulp krijgt bij het ontwikkelen van een online content strategie, mag je altijd contact met ons opnemen!
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!
Wil jij betere posities in Google, meer website bezoekers en meer aanvragen of bestellingen?
Het was tijd voor een nieuwe "smoel" voor onze website. Ik had daar wat leuke ideeën voor. De creatieve breinen bij Best4u hebben dat uitgewerkt naar een prachtige website die overzichtelijk is prachtig weergeeft waar wij voor staan! Super tevreden.
supersnelle service en fijn dat er zo wordt meegedacht, dat geeft vertrouwen!
Fijne samenwerking, snel contact en snelle hulp. Waardoor de optimalisaties en tegenvallers snel werden opgelost en mijn website live kom.
Een erg snelle service en prettige communicatie: De twee kenmerken van onze samenwerking met Best4u. Onze bestaande website was toe aan een update en het resultaat mag er wezen! Onze site is, dankzij Best4u, erg goed vindbaar en we krijgen veel complimenten van onze cliënten betreffende onze website. Het prettige is dat-... Lees verder
"Door onze specifieke wensen bleek al snel dat onze website niet standaard maar meer maatwerk zou moeten worden gebouwd. Ook de wens om tijdens het proces de hoeveel content uit te breiden naar meerdere pagina's maakte dit alles een groter project dan we in eerste instantie hadden gedacht. Terugkijkend op-... Lees verder
Onze 190 beoordelingen