Google Shopping – Hoe werkt het?
Haal jij het maximale uit jouw website?
Gratis website
scan!
Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 128 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Google Shopping – Hoe werkt het?

Wil jij heel graag begrijpen wat Google Shopping is en wat de voordelen hiervan zijn, omdat je uit je omgeving hoort dat het inzetten van Google Shopping jouw online omzet aanzienlijk kan verhogen? Geheel logisch dat je meer wilt weten over de inzet van Google Shopping. Best4u Internet Marketing legt het je uit.

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een vorm van adverteren in Google waarbij je direct het product als afbeelding – inclusief de prijs – ziet staan bovenin de zoekresultaten van Google. Het grote voordeel hiervan voor jou als aanbieder? Mensen zien direct visueel jouw product staan en wie hiernaar op zoek is, is sneller geneigd direct op het product te klikken. Met een productfoto en direct weergegeven prijs ziet de geïnteresseerde direct waar hij aan toe is.

Doordat er ook nog eens meerdere producten naast elkaar staan, kan de geïnteresseerde tevens in een oogopslag de eerste paar producten vergelijken. Dit is overzichtelijk en snel voor de consument. Alleen bij oprechte interesse zal geklikt worden op het product en dát is een groot voordeel voor jou als aanbieder van het product.

Hoe werkt Google Shopping?

Maar hoe werkt Google Shopping dan precies? Iemand die op zoek is naar een bepaald product, voert een zoekterm in Google in. Bijvoorbeeld: Dames fiets. Google toont vervolgens een overzicht van de verschillende aanbieders van het product waarvan Google denkt dat jij het zoekt. Op deze manier kan de geïnteresseerde gemakkelijk prijzen van verschillende webwinkels vergelijken. Vervolgens kan men doorklikken naar de (product)pagina van de site zelf.

Google Shopping

Om jouw producten zichtbaar te krijgen in de zoekresultaten als Google Shopping-item moet je de informatie van een product doorgeven aan Google. Dit doe je via het Google Merchant Center. Vervolgens kan je het Merchant Center koppelen aan je Google Ads account. Via Google Ads kan je vervolgens een campagne opzetten voor je product.

Waarom Google Shopping?

Er zitten een hoop voordelen aan Google Shopping. Daarom hieronder nog eens overzichtelijk alle voordelen van Google Shopping op een rij:

  • Jouw product is als eerste bovenaan of naast de zoekresultaten prominent zichtbaar (met productfoto).
  • Geïnteresseerden komen direct op de productpagina in jouw webshop/op jouw website terecht van het product waar ze interesse in tonen.
  • De shopping advertentie zorgt voor een hoge kwaliteit leads: de bezoeker heeft al een keuze gemaakt voor jouw webshop wanneer hij of zij deze bezoekt.
  • Het aankoopproces wordt verkort en vereenvoudigd.

Ben jij al goed bekend met de functies en voordelen van Google Shopping en wil je vooral hulp bij het optimaliseren hiervan? Lees dan onze blog: Hoe optimaliseer je Google Shopping?. Mocht je na het lezen hiervan meer ondersteuning willen? Laat het gerust weten.

Interesse in Google Shopping?

Wil je graag meer informatie over de adverteerfunctie Google Shopping? Neem dan gerust contact op met onze Google Shopping experts. Zij vertellen je vrijblijvend alles over de mogelijkheden van Google Shopping. Daarnaast helpen ze je graag bij het gebruiken van deze adverteerfunctie voor een betere online verkoopstrategie van jouw producten. Maak hiervoor gerust een afspraak met één van onze internet marketing adviseurs om te kijken wat goed bij jouw online wensen past: (088) 000 85 70.

Bel: (088) 000 85 70 Vrijblijvende offerte

Hermen
Hermen
Teamleider Internet Marketing

“Inzetten van de juiste middelen”

Als internet marketeer ben ik één van de 35 specialisten die klaar staan om van jou campagne een succes te maken. Een mix van strategieën uitdenken, en data analyseren maakt elke campagne een uitdaging voor mij. Het is aan ons, internet marketeers, om de online kansen voor onze klanten te ontdekken en daarop in te spelen, door de juiste middelen in te zetten.

Er is niet één techniek of één bepaalde methode die er voor zorgt dat jouw website goed gevonden wordt. Juist de combinatie van verschillende technieken en het inspelen op trends en geanalyseerde data, zorgen voor succes. Wij hebben daarom ook specialisten met verschillende expertisegebieden, die samenwerken en zich maximaal inzetten voor jouw project.

Graag wil ik jou, geheel vrijblijvend, een offerte versturen en bekijken hoe wij jou kunnen helpen.

Offerte aanvragen

Doe nu de gratis website scan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties
Bel direct: (088) 000 85 70‬