Instagram Advertising
Haal jij het maximale uit jouw website?
Gratis website
scan!
Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 130 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Instagram Advertising

Je hebt een jonge doelgroep en die moet je zien te bereiken. Waar doe je dat dan? Via Google? Of via Facebook? Kan allebei, maar wat dacht je van Instagram? Daar zit de jonge doelgroep en branded content is op Instagram de normaalste zaak van de wereld. Best4u Internet Marketing legt je uit hoe Instagram Advertising werkt en waarom je hiermee je doelgroep wél bereikt.

Wat is Instagram Advertising?

Instagram Advertising is adverteren op het social media platform Instagram. Het Instagram Advertising gedeelte staat los van de reguliere posts die je kunt plaatsen op Instagram. De advertenties die je kunt plaatsen op Instagram zijn swipe- of klikbaar en komen veelal voor als korte video van maximaal 15 seconden, als afbeelding met product tags of als carrouseladvertentie waarbij de doelgroep langs meerdere foto’s kan vegen.

Opgesomd kun je bij Instagram kiezen uit de volgende soort advertenties:

  • Fotoadvertenties
  • Videoadvertenties
  • Carrouseladvertenties
  • Stories-advertenties

Instagram Advertising

Hoe werkt Instagram adverteren?

Op Instagram adverteren werkt makkelijker dan je nu wellicht denkt. Eigenlijk werkt dit vrij hetzelfde als het aanmaken van een Facebook-advertentie. Om via Instagram te kunnen adverteren heb je dan ook een Facebook-pagina nodig. Dit is een vereiste, evenals in het bezit zijn van een (gratis) bedrijfsprofiel op Instagram. Vervolgens kun je jouw gewenste advertentie instellen door je advertentiekeuzes te maken in Advertentiebeheer. Je bepaalt vervolens je budget en hoe lang je advertenties weergegeven moeten worden en je kunt starten met het publiceren van jouw advertenties. Je ontvangt een melding zodra je advertenties zijn goedgekeurd en kunnen worden weergegeven.

Je kunt Instagram Advertising inzetten om advertenties te tonen in:

  • de Instagram Stories: dit zijn posts van enkele seconden die 24 uur zichtbaar zijn en daarna verdwijnen (geldt niet voor jouw advertentie).
  • de feed: je advertentie staat tussen de berichten van de accounts die gevolgd worden en mensen kunnen hier langsheen scrollen.

Voordat je succesvol een advertentie kunt aanmaken om tussen de verhalen (stories) of in het overzicht (de feed) te plaatsen, moet je op enkele punten letten, zoals de afmetingen van je afbeelding (ratio 9:16), het aantal pixels van je content, de maximale lengte van een video (15 seconden) en de grootte van je bestand. Kortom, in passende Instagram Advertising-content gaat wel even tijd zitten.

Waarom Instagram Advertising?

Wie een jonge doelgroep wil aanspreken, kan haast niet wegblijven van Instagram. Hieronder meer redenen waarom je aan Instagram Advertising zou moeten doen als jouw doelgroep op Instagram zit.

  • Branded content doet het op Instagram beter dan op welk andere social mediakanaal dan ook.
  • Online shopping blijft in 2018 booming evenals Instagram, dus hierop adverteren is jouw perfecte kans.
  • De engagement (likes/comments) ligt erg hoog op Instagram. Gebruikers zijn sneller geneigd te liken, klikken of reageren op Instagram advertenties.
  • Nog maar relatief weinig bedrijven adverteren op Instagram (in vergelijking met Facebook), waardoor er minder concurrentie aanwezig is.
  • Adverteren via Instagram is nu daarom ook nog goedkoper.
  • Je kunt je advertenties vrij goed op ‘normale’ aantrekkelijke feed laten lijken, waardoor mensen al sneller geneigd zijn langer naar je advertentie te kijken.
  • Gebruikers kunnen bij het zien van een interessant product (of dienst) in jouw advertentie gelijk doorklikken naar de productpagina. Hiermee verkort en vergemakkelijk je het aankoopproces.

Zelf Instagram Advertising inzetten?

Heb je interesse in het toepassen van Instagram Advertising? Wij helpen jou graag met het opzetten van een strategische Instagram Advertising Campagne die gericht is op jouw doelgroep. Benieuwd hoe we dit doen? Neem dan vrijblijvend contact op met onze adviseurs en bespreek de mogelijkheden.

Bel: (088) 000 85 70 Vrijblijvende offerte

Hermen
Hermen
Teamleider Internet Marketing

“Inzetten van de juiste middelen”

Als internet marketeer ben ik één van de 35 specialisten die klaar staan om van jouw campagne een succes te maken. Een mix van strategieën uitdenken, en data analyseren maakt elke campagne een uitdaging voor mij. Het is aan ons, internet marketeers, om de online kansen voor onze klanten te ontdekken en daarop in te spelen, door de juiste middelen in te zetten.

Er is niet één techniek of één bepaalde methode die er voor zorgt dat jouw website goed gevonden wordt. Juist de combinatie van verschillende technieken en het inspelen op trends en geanalyseerde data, zorgen voor succes. Wij hebben daarom ook specialisten met verschillende expertisegebieden, die samenwerken en zich maximaal inzetten voor jouw project.

Graag wil ik jou, geheel vrijblijvend, een offerte versturen en bekijken hoe wij jou kunnen helpen.

Offerte aanvragen

Doe nu de gratis website scan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties
Bel direct: (088) 000 85 70‬