Op basis van 190 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company
Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.
Op basis van 190 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company
Je hebt een jonge doelgroep en die moet je zien te bereiken. Waar doe je dat dan? Via Google? Of via Facebook? Kan allebei, maar wat dacht je van Instagram? Daar zit de jonge doelgroep en branded content is op Instagram de normaalste zaak van de wereld. Best4u Internet Marketing legt je uit hoe Instagram Advertising werkt en waarom je hiermee je doelgroep wél bereikt.
Instagram Advertising is adverteren op het social media platform Instagram. Het Instagram Advertising gedeelte staat los van de reguliere posts die je kunt plaatsen op Instagram. De advertenties die je kunt plaatsen op Instagram zijn swipe- of klikbaar en komen veelal voor als korte video van maximaal 15 seconden, als afbeelding met product tags of als carrouseladvertentie waarbij de doelgroep langs meerdere foto’s kan vegen.
Opgesomd kun je bij Instagram kiezen uit de volgende soort advertenties:
Op Instagram adverteren werkt makkelijker dan je nu wellicht denkt. Eigenlijk werkt dit vrij hetzelfde als het aanmaken van een Facebook-advertentie. Om via Instagram te kunnen adverteren heb je dan ook een Facebook-pagina nodig. Dit is een vereiste, evenals in het bezit zijn van een (gratis) bedrijfsprofiel op Instagram. Vervolgens kun je jouw gewenste advertentie instellen door je advertentiekeuzes te maken in Advertentiebeheer. Je bepaalt vervolens je budget en hoe lang je advertenties weergegeven moeten worden en je kunt starten met het publiceren van jouw advertenties. Je ontvangt een melding zodra je advertenties zijn goedgekeurd en kunnen worden weergegeven.
Je kunt Instagram Advertising inzetten om advertenties te tonen in:
Voordat je succesvol een advertentie kunt aanmaken om tussen de verhalen (stories) of in het overzicht (de feed) te plaatsen, moet je op enkele punten letten, zoals de afmetingen van je afbeelding (ratio 9:16), het aantal pixels van je content, de maximale lengte van een video (15 seconden) en de grootte van je bestand. Kortom, in passende Instagram Advertising-content gaat wel even tijd zitten.
Wie een jonge doelgroep wil aanspreken, kan haast niet wegblijven van Instagram. Hieronder meer redenen waarom je aan Instagram Advertising zou moeten doen als jouw doelgroep op Instagram zit.
Heb je interesse in het toepassen van Instagram Advertising? Wij helpen jou graag met het opzetten van een strategische Instagram Advertising Campagne die gericht is op jouw doelgroep. Benieuwd hoe we dit doen? Neem dan vrijblijvend contact op met onze adviseurs en bespreek de mogelijkheden.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!
Wil jij betere posities in Google, meer website bezoekers en meer aanvragen of bestellingen?
Onze 190 beoordelingen