LinkedIn Advertising
Hoe scoor jij in Google?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 163 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

LinkedIn advertising: hoe werkt het?

Bij het kiezen van je online kanalen is het belangrijk om te weten welke kanalen je klanten gebruiken tijdens hun zoektocht naar een oplossing voor hun probleem. Wanneer je hele bedrijvigheid draait om de business to business markt, moet je dus weten waar informatie gezocht wordt en waar je met elkaar kan communiceren. Facebook Marketing is zeer geschikt voor online communicatie met je klanten, maar is vooral geschikt voor de business to consumer markt. LinkedIn advertising biedt de oplossing voor de B2B markt.

We leggen je graag uit wat je kunt met LinkedIn advertising, zodat jij goed kunt bepalen of deze vorm van online marketing past bij jouw organisatie en klanten. Wil je hier graag advies over? Plan dan gerust een vrijblijvend adviesgesprek in en er komt een adviseur op locatie langs.

Wat is LinkedIn advertising?

LinkedIn Advertising is een type social media advertising dat veel bedrijven die werken in een B2B omgeving zouden moeten overwegen als onderdeel van hun social media strategie. Het is één van ’s werelds snelst groeiende netwerken met wereldwijd 467 gebruikers afgelopen jaar.

Met LinkedIn advertising kan je heel gericht advertenties maken en ze richten op jouw doelgroep, ook wel audience genoemd in de LinkedIn Campaign Manager. Tot nu toe specifieker dan op elk ander social media adverteerdersplatform.

Zeer specifieke targetingopties

Als LinkedIn advertising dus één voordeel heeft boven het adverteren op andere social mediakanalen is het wel dat het specifieke targetingopties op specialisaties kan bieden. LinkedIn is een platform dat ruimte biedt voor verschillende doeleinden; recruitment, verkoop en productpromotie. Het kan dus veelzijdig ingezet worden, maar blijft hoe dan ook B2B-gericht.

Naast de doeleinden kan je gebruikmaken van zeer specifieke targeting, veel gerichter dan bijvoorbeeld Facebook advertising of Instagram Ads. Je kan bijvoorbeeld targeting instellen op:

  • Functie
  • Seniors/Juniors
  • Bedrijfsnaam
  • Branche
  • Geografie
  • Vaardigheden
  • Diploma’s

Wanneer je gebruik wilt gaan maken van LinkedIn marketing en met LinkedIn ads wilt werken, is het dus erg belangrijk dat je een zeer goed beeld hebt van je doelgroep.

Weten dat ze een leeftijd hebben tussen de 20 en 45 is dus niet genoeg, je zal specifieker moeten zijn om niet tegen onnodige kosten aan te lopen. Want hoe specifieker jij je doelgroep kunt aangeven, hoe minder het kost om te adverteren op LinkedIn. Of dit nou is in de vorm van sponsored InMail, text ads of sponsored content via de LinkedIn feeds, je doelgroep goed aangeven is het halve werk.

Aanpak lead generation via LinkedIn advertising

Door alle mogelijkheden die adverteren op LinkedIn biedt om jouw advertising te specificeren, kan het lastig zijn om te bepalen wat je precies nodig bent. Qua budget, targeting van je audience (doelgroep), invulling van sponsored content en de verdere aanpak in de Linkedin Campaign Manager.

Best4u Internet Marketing kan dit voor jou uit handen nemen en samen met jou bepalen wat je precies benodigd bent. Met jouw kennis van je markt en onze ervaring in de online marketing krijg je de resultaten die je wenst.

Waarom gebruikmaken van LinkedIn marketing?

Er zijn belangrijke redenen om LinkedIn in te zetten als marketingkanaal. De eerste is invloed. LinkedIn is hét social media advertising platform voor de bedrijvenwereld. Nederland is zelfs Europees kampioen LinkedIn gebruik. In Nederland heeft 74,5% van de beroepsbevolking de beschikking over een LinkedIn profiel. Andere landen met een hoog LinkedIn gebruik, en dus mogelijkheden, zijn Engeland, Frankrijk en onze buren Duitsland en België.

LinkedIn advertising

Een andere belangrijke reden om LinkedIn in te zetten als social media is de grote marktplaats die LinkedIn is. Het wordt gebruikt om nieuwe carrièremogelijkheden te vinden, het genereren van nieuwe business leads en voor het delen van interessante content voor relevante branches.

Gedreven mensen met invloed besteden hier veel tijd en zijn gemakkelijk benaderbaar.

LinkedIn advertenties geschikt voor mijn branche?

De meest interessante branches voor LinkedIn marketing zijn de ICT-sector, de financiële markt en de bouwsector. Uiteraard kan het gebruik van LinkedIn als advertising platform ook interessant zijn voor andere branches. Zolang jij je doelgroep slim target, kun je met een advertentie op LinkedIn al gauw de juiste mensen en zo jouw persoonlijke audience bereiken. Wil je meer zekerheid of LinkedIn adverteren past bij jouw doelgroep? Onderzoek dan eerst of de mensen die jij wilt bereiken voldoende actief zijn op dit social platform.

Hoe Best4u je kan helpen bij LinkedIn advertising

Best4u Internet Marketing is een full-service internet marketing bureau dat sinds 2004 bestaat en hierdoor beschikt over jarenlange ervaring. Met het bieden van zoekmachine optimalisatie, Google Ads en social media marketing kunnen wij je complete online marketing uit handen nemen en zorgen voor verhoogde resultaten.

Wil je meer informatie over LinkedIn advertising en wat het kan betekenen voor jouw bedrijf? Vraag dan snel een vrijblijvende offerte aan. We gaan graag met jou kijken of adverteren op LinkedIn een passend onderdeel is in jouw online marketing strategie.

Hermen
Hermen
Teamleider Internet Marketing

“Inzetten van de juiste middelen”

Als internet marketeer ben ik één van de specialisten die klaar staan om van jouw campagne een succes te maken. Een mix van strategieën uitdenken, en data analyseren maakt elke campagne een uitdaging voor mij. Het is aan ons, internet marketeers, om de online kansen voor onze klanten te ontdekken en daarop in te spelen, door de juiste middelen in te zetten.

Er is niet één techniek of één bepaalde methode die er voor zorgt dat jouw website goed gevonden wordt. Juist de combinatie van verschillende technieken en het inspelen op trends en geanalyseerde data, zorgen voor succes. Wij hebben daarom ook specialisten met verschillende expertisegebieden, die samenwerken en zich maximaal inzetten voor jouw project.

Graag wil ik jou, geheel vrijblijvend, een offerte versturen en bekijken hoe wij jou kunnen helpen.

Vrijblijvend adviesgesprek
Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties