Social Media Marketing
Bereik ik mijn doelgroep wel via social media?
Gratis website
scan!
Full starFull starFull starFull starHalf star
8.4/10

Op basis van 157 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Social Media Marketing

Een leven zonder social media is bijna niet meer in te beelden. Social media houden jong en oud in hun greep. Even snel het laatste nieuws checken? Heb je nieuwe berichten ontvangen? Een familielid feliciteren met zijn verjaardag? Je doet het via social media. Alleen Facebook heeft in Nederland al meer dan 9,5 miljoen geregistreerde accounts. Grote mogelijkheden dus voor jouw online marketing!

Wat is social media marketing?

Social Media Marketing (SMM) is een vorm van online marketing die gebruik maakt van social media netwerken als tool. Het doel van social media marketing is het creëren van content die gebruikers delen, liken en interessant vinden met als gevolg dat de naamsbekendheid van een merk, product of dienst stijgt of het aantal conversies verhoogt.

Wat voor social media je het beste kunt inzetten om jouw (marketing)doelen te bereiken, hangt erg af van je doelgroep. Het is altijd belangrijk om je doelgroep door en door te kennen, maar voor social media is dit nog belangrijker. Het is met social media marketing namelijk mogelijk om jouw doelgroep heel specifiek te targeten.

Bepaal daarna welke social media interessant zijn voor jouw doelgroep. Het is beter om twee social mediakanalen optimaal te benutten dan zes kanalen te hebben en geen activiteit of interactie te hebben met je doelgroep. Bevinden jouw klanten zich in de B2B markt, dan kan LinkedIn advertising een goede mogelijkheid zijn voor jou. Heb je te maken met een B2C markt, dan zal Facebook meer geschikt zijn. Vooral producten doen het goed via social media marketing.

Hoe werkt het?

Je kunt op verschillende manieren actief aan de slag gaan met social media marketing. Allereerst is het belangrijk dat je aanwezig bent op social media en relevante content plaatst, ongeacht of dit een bericht op je tijdlijn is of in de vorm van een betaalde advertentie. Probeer je te allen tijde in je doelgroep te verplaatsen en na te gaan wat hen aanspreekt en hoe je hen bereikt en daadwerkelijk hun interesse wekt voor jouw product of dienst. Je kunt proberen je doelgroep te bereiken via advertising en via organisch bereik.

Social media organisch

Via social media je doelgroep organisch bereiken houdt simpelweg in dat je verschillende mensen met jouw bericht, foto, video of artikel bereikt zónder dat je hiervoor betaald hebt. De berichten die jij plaatst op je tijdlijn of in de stories vallen dus onder organische social media marketing. Volgers van jouw social mediapagina’s krijgen deze berichten te zien + het netwerk van de personen die het betreffende bericht liken, delen of hierop reageren.

Hoe is social media marketing organisch succesvol?

De inhoud van jouw bericht bepaald compleet de populariteit ervan en daarmee het bereik. Vinden veel mensen jouw organische bericht leuk en wordt er veel op gereageerd? Dan bestaat er ook nog eens de kans dat jouw bericht viraal kan gaan. En dat allemaal zonder ook maar een cent uitgegeven te hebben – los van wat je wellicht hebt moeten investeren om de ludieke content te creëren!

Zou jij hier nou graag hulp bij willen hebben? Of wil je het maken van een content planning en het posten van je social media berichten uitbesteden, omdat je hier zelf geen tijd voor hebt? Dan kun je ons hiervoor benaderen. Wij blijven altijd op de hoogte van de laatste social media marketing trends en weten ook qua content wat werkt per doelgroep dankzij onze ervaring met social media campagnes.

Social media advertising

Zoals het geld kost om in de krant een advertentie te plaatsen, kost het ook geld om op social media te adverteren. Social media advertising houdt in dat je tegen betaling een bericht of video plaatst waarmee jij gericht je doelgroep kunt gaan bereiken. Omdat je hiervoor betaalt, heb je de mogelijkheid om je doelgroep te targeten. En dat is het grote voordeel ten opzichte van ‘traditionele’ advertising.

Targeting houdt in dat je precies kunt aangeven ‘welke soorten mensen’ jouw advertentie te zien gaan krijgen. Je kunt je doelgroep als het ware samenstellen op basis van o.a. locatie, interesses, taal, geslacht, inkomen, opleiding, beroep, relatiestatus, levensgebeurtenissen en online gedrag. Daarnaast kun je diverse campagnedoelen opstellen om nog gerichter de adverteren en je social media marketing kosten in de hand te houden.

Waarom social media advertising kiezen?

Adverteren op verschillende social mediaplatformen biedt ongelooflijk veel opties en kansen voor bedrijven door het grote bereik en de specifieke targetingopties. Best4u Internet Marketing heeft al tientallen social media campagnes voor klanten opgezet. Onder andere LinkedIn-advertising, Facebook-advertising en Instagram-advertising hebben wij succesvol voor klanten toegepast. Wil jij dit ook? Vraag ons dan gerust naar de mogelijkheden, want we helpen je hier graag bij!

Goede content is key voor social media marketing

We zeiden het net al, maar goede content is key voor het succes van jouw social media marketing. Waar tijdens het zoeken op websites de gemiddelde tijd op een pagina ongeveer 8 seconden is, is de tijd om een gebruiker te informeren op social media veel korter. Je kent het zelf waarschijnlijk wel. Je scrolt snel langs berichten heen als de eerste korte aanblik niet interessant is. Zorg er dus voor dat je content prikkelt. Wanneer je de kijker visueel prikkelt, heb je vervolgens de ruimte om je boodschap over te dragen. Beeld en geluid helpen dus vaak ook beter ten opzichte van tekstuele berichten. Interessante content wordt daarnaast ook vaker gedeeld en geliket, wat resulteert in een groter bereik en dus meer naamsbekendheid.

Tips voor social media marketing

Wanneer je bezig bent met je social media marketing is het belangrijk dat je enkele aspecten in het oog houdt voor optimale resultaten:

  • Zorg voor content die prikkelt. Mensen komen op social media om te ontsnappen aan de drukke realiteit. Probeer dus leuke, opvallende of grappige content te genereren.
  • Varieer tussen verschillende dagen en tijden in de week om te posten. Test op welke tijdstippen je de beste respons krijgt.
  • Zorg voor interactie met je volgers. Stel ze bijvoorbeeld een vraag in jouw bericht. Hoe meer mensen reageren op je bericht, hoe meer andere personen jouw post zullen zien. Reageer zelf ook altijd op opmerkingen! Dat maakt je als bedrijf menselijk en persoonlijk.
  • Probeer advertenties uit in Facebook. Sinds een nieuwe algoritme-update van Facebook krijgen bedrijfspagina’s een stuk minder zichtbaarheid. Door middel van betaalde advertenties kan jij heel specifiek targeten op jouw doelgroep en vergroot je jouw zichtbaarheid.

Social media marketing uitbesteden

Beschik je zelf niet over de tijd of kennis om jouw social media marketing uit te voeren? Dan kan je terecht bij ons! Best4u Internet Marketing biedt uiteenlopende diensten aan op het gebied van internet marketing. Zo bieden wij diensten aan als zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren, Facebook marketing, Facebook advertising, LinkedIn Advertising en schrijven wij goede SEO teksten. Benieuwd geworden wat wij voor jou kunnen betekenen? Vraag dan snel een vrijblijvende offerte aan!

Wij zijn altijd op de hoogte van de laatste social media marketing trends om ons werk zo goed mogelijk te doen. Nieuwe functies passen we toe en zo optimaliseren we jouw social media campagne maandelijks. Daarbij houd je altijd zicht op je social media marketing kosten, omdat we hier duidelijke afspraken over maken.

Timon
Timon
Internet Marketeer

“Inzetten van de juiste middelen”

Als internet marketeer ben ik één van de 35 specialisten die klaar staan om van jouw campagne een succes te maken. Een mix van strategieën uitdenken, en data analyseren maakt elke campagne een uitdaging voor mij. Het is aan ons, internet marketeers, om de online kansen voor onze klanten te ontdekken en daarop in te spelen, door de juiste middelen in te zetten.

Er is niet één techniek of één bepaalde methode die er voor zorgt dat jouw website goed gevonden wordt. Juist de combinatie van verschillende technieken en het inspelen op trends en geanalyseerde data, zorgen voor succes. Wij hebben daarom ook specialisten met verschillende expertisegebieden, die samenwerken en zich maximaal inzetten voor jouw project.

Graag wil ik jou, geheel vrijblijvend, een offerte versturen en bekijken hoe wij jou kunnen helpen.

Offerte aanvragen

Doe nu de gratis website scan!

8.4/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties
Spreek met een adviseur
Offerte aanvragen
088 000 85 70