Zoekmachine adverteren
Haal ik het maximale uit mijn online advertenties?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 163 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren, ook wel bekend als SEA (Search Engine Advertising), plaats je gerichte advertenties in zoekmachines zoals Google. Door middel van betaalde advertenties plaatsen jouw website direct bovenaan in de zoekresultaten. Je herkent de advertenties aan de “Adv.” of “Advertentie” voor de URL.

Door te adverteren op relevante zoekwoorden sta je direct hoog in Google.

Ontvang een voorstel Vraag om advies

Adverteren in Google

Direct bovenaan met zoekmachine adverteren

  • Snel resultaat: direct bovenaan staan met relevante zoektermen
  • Doordat je website goed vindbaar is stijgen bezoekersaantallen
  • Betere vindbaarheid zorgt voor meer naamsbekendheid
  • Meer webverkeer zorgt voor een toename aan aanvragen en bestellingen
  • Door doelgericht te adverteren bereik je de juiste doelgroep
  • Enkel per klik betalen
  • De kosten per dag stijgen nooit boven je dagbudget uit
  • De resultaten zijn zeer goed meetbaar

Snel resultaat boeken

Van alle internetters vindt maar liefst 81% dat zoekmachines de beste ondersteuning zijn in het vinden van websites. Daarom is het belangrijk dat jouw website hoog in Google staat. Ten opzichte van zoekmachine optimalisatie (SEO) zorgt adverteren met betaalde advertenties in zoekmachines snel voor resultaat.

Je hoeft niet te wachten voordat je hoog in de organische, niet-betaalde zoekresultaten staat. Zoekmachine optimalisatie is namelijk een lange termijn strategie, waarbij het minstens een aantal maanden duurt voordat een website beter vindbaar wordt.

Gericht jouw doelgroep bereiken

Met betaalde advertenties via Google Ads wordt zoekwoorden advertentieruimte boven de organische zoekresultaten van Google gekocht. Adverteren met Google Ads biedt veel mogelijkheden. Zo kan er zeer gericht een doelgroep worden aangesproken.

Zo kan de regio waarin de advertentie zichtbaar is nauwkeurig ingesteld worden. Ook zoektermen kunnen zeer precies ingesteld worden. Zo kan het gaan om specifieke zoektermen of combinaties van zoektermen. Verder kunnen bepaalde termen ook weer worden uitgesloten. Alle instellingen zijn naar wens te wijzigen.

Google Ads

Google Ads (voorheen Google Adwords) is het gedeelte van zoekmachine adverteren dat betrekking heeft op de betaalde advertenties. Deze advertenties komen meteen bovenaan de zoekresultaten te staan. Er wordt per klik op de advertentie betaald. De kosten per klik worden bepaald aan de hand van een soort veiling.

Google Ads
Shopping

Google Shopping

Met Google Shopping worden jouw producten direct visueel getoond op de eerste pagina met relevante zoektermen. Stel je zoekt nu op ‘fotocamera’. Ofwel rechts van de resultaten, ofwel daarboven zie je dan diverse camera’s van verschillende merken aangeboden. Middels deze manier van adverteren promoot je jouw product direct met een afbeelding en prijs erbij.

Remarketing

Het kan natuurlijk voorkomen dat een bezoeker een tijdje op je website rondneust maar vervolgens weer vertrekt. Misschien was hij of zij niet helemaal overtuigd, of wordt de bestelling simpelweg iets uitgesteld. Met remarketing (of retargeting) kun jij je website of product opnieuw aan deze (al vertrokken) bezoekers adverteren. Dit vergroot de kans dat zij terugkomen en alsnog een bestelling of aanvraag doen.

Remarketing
Display

Display Advertising

Display advertising is het online adverteren met banners, afbeeldingen, flash, video en audio op andere websites. Eigenlijk is dit dus geen vorm van zoekmachine adverteren. Toch noemen we het hier, aangezien het een waardevolle toevoeging naast je andere online adverteermogelijkheden kan zijn.

Is je website klaar voor online succes? Gratis website scan!

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Google wil alleen advertenties laten zien die relevant voor zoektermen zijn. Door middel van een kwaliteitsscore wordt iedere advertentie beoordeeld. Je advertentiepositie wordt vervolgens bepaald door naast deze kwaliteitsscore naar de CPC (of Cost Per Click) te kijken. Hierbij is ook de doorklikratio van belang, de hoeveelheid mensen die op de advertentie drukken ten opzichte van het aantal vertoningen.

Een hoge kwaliteitsscore halen

  • Een goede CTR (Click Through Ratio) en de historie daarvan
  • Hoge kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de pagina waar de advertentie naar verwijst
  • Relevante advertentie ten opzichte van de zoekterm

CTR (Click Through Rate, of doorklikratio)

De CTR, of Click Through Rate, laat het aantal klikken op jouw advertentie zien. Deze ratio wordt berekend door het aantal klikken te delen door het aantal vertoningen. Zo houdt een CTR van 0,2% in dat 1000 weergaven 2 bezoekers heeft opgeleverd. Een CTR van 0,1% lijkt misschien laag, maar is een prima score.

CPC (Cost Per Click)

Bij adverteren via Google betaal je alleen wanneer iemand op je advertentie klikt, verder niets. Dat is een groot voordeel van zoekmachine adverteren. Deze kosten variëren afhankelijk van een aantal factoren vaak tussen de € 0,01 en € 4,00 per klik. Je kunt een dagbudget instellen zodat je nooit méér betaalt dan je wilt.

Het veilingmodel van Google Ads

De hoogte van de CPC wordt aan de hand van een veiling, of biedsysteem, bepaald. Steeds als een zoekterm ingevoerd wordt, berekent het algoritme van Google de CPC aan de hand van een aantal factoren. De positie van je advertentie wordt bepaald door te kijken naar je bod en de kwaliteitsscore.

Nooit meer betalen dan je dagbudget

Wanneer je aan je maximale kosten zit voor een dag verdwijnt de advertentie tijdelijk. De volgende dag, wanneer jouw nieuwe dagbudget weer ingaat, zal deze weer verschijnen. Op deze manier kunnen er niet meer mensen op de advertentie klikken. Hierdoor kun je ook niet boven je dagbudget uitstijgen.

Zoekmachine adverteren met hulp van Best4u Internet Marketing

Weet je niet goed hoe je met Google Ads moet omgaan? Of wil jij je kunnen focussen op je core business? Laat het zoekmachine adverteren dan aan ons over! Best4u Internet Marketing is dé SEA specialist voor de MKB’er.

Neem gerust contact op om te bespreken hoe jij zo snel mogelijk bovenaan in Google kunt komen. Onze adviseurs gaan graag vrijblijvend met je in gesprek.

Vrijblijvende offerte Gratis website scan

  • Focus op lokale, regionale of landelijke vindbaarheid
  • Vast contactpersoon
  • Realtime inzicht in statistieken en actiepunten
  • Uitgebreide rapportages per maand of kwartaal
  • Ruim 15 jaar ervaring
  • Voor zowel websites als webshops

Wat je van ons kunt verwachten

Advertentie strategie op maat

Best4u Internet Marketing zorgt bij iedere klant voor een strategie op maat. Tijdens het intakegesprek van de campagne wordt de doelstelling en mogelijkheden besproken. Op basis daarvan wordt onderzoek gedaan naar de mogelijkheden te adverteren tegen een zo gunstig mogelijke ROI. Na goedkeuring worden de advertenties aangemaakt en gaan we live.

De kosten en ROI nauwkeurig monitoren

Onze SEA specialisten monitoren de kosten tijdens de advertentie campagne nauwkeurig. Er wordt onder meer gekeken naar hoe snel jij aan je dagbudget zit, hoeveel kliks de advertenties opleveren en of aanpassingen nodig zijn. Door de cijfers nauwkeurig te monitoren kunnen aanpassingen gemaakt worden. Zodoende kun jij zo voordelig mogelijk adverteren. Het doel is om de kosten per conversie zo laag mogelijk te houden.

Transparante werkwijze

Om te zorgen dat jij tijdens de campagne weet waar we allemaal mee bezig zijn werken we met actielijsten en overzichtelijke dashboards. Zo heb je te allen tijde inzicht in de werkzaamheden en resultaten. Je weet dus altijd waar je voor betaalt en hoe het ervoor staat. Ideaal!

Periodieke updates en evaluaties

Naast de dashboards en actielijsten krijg je ook een overzicht van de voortgang per maand (of eventueel per kwartaal). De resultaten worden vervolgens door je projectleider met je doorgenomen. Daarbij wordt ook even vooruitgekeken om te zorgen dat we op koers blijven liggen om de doelstelling te behalen.

Succesvolle cases

Ook met zoekmachine adverteren beginnen?

Wil jij snel resultaat halen en direct bovenaan staan in Google? Ga dan vrijblijvend in gesprek met onze internet marketing adviseurs om de mogelijkheden qua zoekmachine adverteren te bespreken!

Tijdens een gratis adviesgesprek worden onderzocht hoe we jouw website of webshop het beste kunnen promoten met advertenties. Welke diensten of producten wil je aanbieden? Welke zoektermen zijn relevant? Wat zijn de kosten per klik voor deze termen? Dergelijke vragen worden onderzocht.

Het adviesgesprek kan zowel telefonisch als op locatie ingepland worden. De kosten bedragen een kop koffie.

Gratis SEO voorstel 088 000 85 70

Veelgestelde vragen omtrent zoekmachine adverteren

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?

Zoekmachine adverteren wordt ook wel SEA genoemd. Dit is een manier waarop je heel gericht jouw doelgroep kunt bereiken door middel van betaald adverteren in zoekmachines. Tekstadvertenties, video-advertenties, shopping ads, beeldadvertenties en meer. Plan een vrijblijvend adviesgesprek (op locatie) in met onze adviseur voor meer informatie over zoekmachine adverteren.

De volgende diensten vallen bij ons onder Zoekmachine Adverteren:

Wat kost SEA?

Je betaalt een vast bedrag voor elke keer dat een bezoeker op je advertentie klikt. Niets meer en niets minder. Hoe hoog dit bedrag is, is afhankelijk van een aantal factoren. Doorgaans betaal je tussen de 0,01 en 4,00 euro per klik. Doordat je een dagbudget kunt instellen, betaal je nooit te veel. Geen verrassingen achteraf, dus. Wel zo prettig! Vraag hier een vrijblijvende offerte aan voor SEA.

Wat zijn SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. SEA betekent Search Engine Advertising, ook wel zoekmachine adverteren genoemd. Er is een duidelijk verschil tussen SEO en SEA, ook al lijken deze termen voor jou misschien op elkaar. SEO heeft betrekking op de onbetaalde zoekresultaten. Daarentegen wordt met SEA de betaalde zoekresultaten bedoeld. SEO is een lange termijn traject, terwijl je met SEA snel resultaat behaalt. Meer informatie over SEO vind je hier.

Waarom zoekmachine adverteren?

Dankzij zoekmachine adverteren (SEA) staat de advertentie van jouw website direct helemaal bovenin de zoekresultaten. Hierdoor word je beter gevonden op zoekwoorden die belangrijk zijn voor jou als MKB’er. Je vergroot je bereik, relevantie, vindbaarheid én hebt controle over het budget.

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties