Ontevreden over je
vindbaarheid binnen Google?

Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoekmachine optimalisatie

Groei in je online zichtbaarheid

Zoekmachine optimalisatie (SEO) uitbesteden?

Zoekmachine optimalisatie van je website uitbesteden aan een zoekmachine optimalisatie bureau? Zoekmachine optimalisatie, ook bekend onder de afkorting SEO (search engine optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te verbeteren. Je website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Op deze manier komt je website hoger in de zoekresultaten wanneer een bepaald zoekwoord ingevoerd wordt in Google. Dankzij zoekmachine optimalisatie door een online marketing bureau komen er meer bezoekers op je website. De Google optimalisaties worden zowel on-page (content en techniek) als off-page (autoriteit) uitgevoerd.

STDC model bij Onwise

See

De eerste indruk van een potentiële afnemer, een brede doelgroep.  Bewustzijn creëren.

Think

Informeren over de waardetoevoeging. Hier begint de overweging!

Do

De eerste actie, converteren, bestellen, bellen, etc. De laatste motivator.

Care

Werken aan de klantrelatie. Wederaankopen, vertrouwen, en binding.

SEO campagnes o.b.v. STDC

Bij Onwise werken we volgens bovenstaand model, een bewezen methode om kritisch naar de customer journey te kijken. Het optimaliseren van elke stap in dit model garandeerd een betere klantreis, en daarmee meer resultaat uit je SEO campagne. Zoekmachine optimalisatie is voor ons dus niet alleen maar gevonden worden in Google; we kijken verder, naar wat het uiteindelijke resultaat is voor jouw website.

Voordelen zoekmachine optimalisatie uitbesteden

  • Tijdwinst: we begrijpen dat je als ondernemer druk bent en dat de SEO er weleens bij inschiet of ten koste gaat van andere zaken
  • Streepje voor op de concurrentie: zoekmachine optimalisatie is van groot belang om concurrenten voor te blijven
  • Resultaten: grotere kans op snel resultaat
  • Ervaring & expertise: om de hoogst mogelijk posities te krijgen is veel ervaring en expertise vereist
  • Veilige SEO: Google straft ongeoorloofde technieken hard af

Vanaf wanneer besteed je zoekmachine optimalisatie uit?

Veel ondernemers vragen zich af of zoekmachine optimalisatie uitbesteden iets voor hun bedrijf is. Het antwoord is: ja! Zoekmachine optimalisatie is voor elk bedrijf zinvol, hoe groot of klein jouw website ook is. Zo kan een juiste SEO strategie voor kleine website al een enorme impact hebben wanneer de website op bepaalde zoekwoorden de top van de zoekmachine bereikt. Aarzel daarom niet bij het uitbesteden van je zoekmachine optimalisatie, omdat deze strategie voor elke website toegevoegde waarde heeft.

Meet the team!

Onze partners

100 tips voor online marketing

Naam

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Bij zoekmachine optimalisatie komen talloze zaken kijken. Zo veel zaken zelfs, dat het soms lastig is door de bomen het bos te zien. Doorgaans wordt er onderscheid gemaakt tussen de volgende ‘takken van sport’: strategie, techniek, content, linkbuilding en conversies. Je kunt deze taken uitbesteden aan een zoekmachine optimalisatie bureau zoals Onwise.

1. Strategie

SEO uitbesteden start met een sterke strategie. De juiste strategie is essentieel voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Om gericht te kunnen werken, moet je weten op welke zoekwoorden de focus ligt voor jouw website. Ook is het voor SEO belangrijk te weten waar verbeterpunten voor je website liggen, zowel qua Content, techniek als Linkbuilding profiel. Alleen op deze manier krijgen een plan van aanpak en een SEO doelstelling vorm.

2. Techniek

Net zoals bij een huis dient het fundament van je website – de techniek – goed in orde te zijn. De techniek achter een website draagt bij aan een betere werking en gebruiksvriendelijkheid. Bovendien zorgt een goede technische werking ervoor dat Google je website op de juiste manier kan lezen. Denk bij techniek aan zaken als de laadsnelheid, de responsiviteit voor mobiele gebruikers, het installeren van de juiste plug-ins en het schoonhouden van de code.

3. Content

Zoekmachine optimalisatie valt en staat met goede, relevante en SEO-geoptimaliseerde content. Content betreft de informatie die met de bezoeker gedeeld wordt, zoals teksten en afbeeldingen. Aan de hand van deze zaken begrijpt zowel de bezoeker als Google beter waar de website over gaat. Een tekst wordt geoptimaliseerd aan de hand van SEO copywriting, waardoor hij beter gelezen wordt door Google en daardoor hoger eindigt in de zoekresultaten van Google. Bovendien sporen SEO content teksten de lezer aan tot het doen van een conversie.

4. Linkbuilding

Linkbuilding is een belangrijke pilaar van zoekmachine optimalisatie (SEO). Elk domein van een website krijgt een autoriteitswaarde toegekend. Deze waarde wordt opgebouwd door het aantal kwalitatieve en relevante backlinks, ofwel links op externe websites. Deze zijn te vergelijken met een stem op de website. Hoe meer goede en relevante websites die naar de website verwijzen, des te belangrijker vindt Google de website.

5. Conversies

Het is uiteindelijk de bedoeling dat een bezoeker een aanvraag doet of bestelling plaatst. Door middel van conversie optimalisatie wordt de website zo ingericht dat bezoekers sneller en makkelijker hiertoe getriggerd worden. Zo staat je website niet alleen bovenin Google, maar vinden er ook daadwerkelijk conversies plaats.

Artikelen over Zoekmachine optimalisatie

Verschil tussen SEO en SEA

Waar SEO zich richt op topposities in de organische, niet-betaalde resultaten, draait het bij SEA om zoekmachine adverteren. SEA staat voor search engine advertising. Deze vorm van adverteren zet de website direct hoog in de zoekresultaten van Google met gebruik van betaalde advertenties. De advertentie wordt alleen getoond wanneer er nog advertentiebudget beschikbaar is. SEA werkt middels het kosten per klik principe.

Google Mijn Bedrijf: lokale SEO

Voor sommige ondernemers is het van belang dat ze lokaal vindbaar zijn in Google. Iemand die in Amstelveen een lekke band krijgt, wil in Amstelveen een fietsenmaker vinden. Via Google Mijn Bedrijf wordt de lokale vindbaarheid verbeterd. Je bedrijfsprofiel geeft online de locatie van je bedrijf weer, de zoeker komt daarmee ook op Google Maps terecht en ziet gelijk waar jouw bedrijf gevestigd is.

Sterke zoekwoordenanalyse

Om goed gevonden te worden in Google, is het van belang om te achterhalen waar je doelgroep precies naar zoekt. Een zoekwoordenanalyse achterhaalt de zoekopdrachten. Met gebruik van de zoekwoordenplanner tool van Google Ads kan eenvoudig het zoekvolume op een ingevulde term bekeken worden. Ook de tool Ubersuggest biedt uitkomst.

Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces

De grootste misvatting over zoekmachine optimalisatie (SEO) is dat het voldoet om zoekmachine eenmalig uit te voeren. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de positie in de zoekresultaten bepalen, wijzigt continu. Bovendien zit de concurrentie niet stil. Daarom is het van belang dat de Google optimalisatie van je website een doorlopend proces is. Alleen wanneer er periodiek SEO werkzaamheden worden uitgevoerd door een online marketing bureau, blijft je website hoog in Google.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een bureau?

Benieuwd naar wat SEO in een specifieke situatie voor jou kan betekenen? Of ben je op zoek naar technische optimalisatie door een SEO specialist? Ga vrijblijvend in gesprek met een van onze internet marketing adviseurs. Tijdens een gratis adviesgesprek worden de mogelijkheden van SEO onderzocht en besteedt de adviseur aandacht aan een aantal factoren.

Hoe scoort je website momenteel in Google? Welke zoektermen zijn interessant voor SEO? Welke online marketing strategie kan voor meer online succes zorgen? Graag komt een van de internet marketing adviseurs bij jou langs voor het bespreken van de mogelijkheden van het uitbesteden van SEO aan ons zoekmachine optimalisatie bureau.

Zoekmachine optimalisatie veelgestelde vragen

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie, ook bekend onder de afkorting SEO (search engine optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te verbeteren. De website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek (op locatie) in met onze adviseur voor meer informatie over zoekmachine optimalisatie.

De volgende diensten vallen bij ons onder Zoekmachine Optimalisatie:

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

De kosten van het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie is afhankelijk van de hoeveelheid werk dat het online marketing bureau voor je uit gaat voeren. Er kan daarbij ondersteund worden, maar er kan ook voor gekozen worden om de werkzaamheden volledig uit handen te geven. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces, omdat er periodiek werkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Vanwege een voortdurend veranderend algoritme kan voor de prijs nooit een resultaat gegarandeerd worden. Plan een vrijblijvend adviesgesprek in met onze adviseur over de kosten of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands bekend als zoekmachine optimalisatie. Dit proces heeft betrekking op werkzaamheden waarbij een website structureel geoptimaliseerd wordt, om hoog in de organische zoekresultaten te verschijnen. SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel betaalde advertenties. Met deze advertenties staat een website direct helemaal bovenaan, maar moet wel betaald worden voor iedere keer als een bezoeker op de koppeling klikt. Als het budget op is vallen de advertenties weer weg. Meer informatie over SEA lees je hier. 

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie werkt door structureel optimalisaties aan je website door te voeren. De optimalisaties worden op drie vlakken uitgevoerd: content, techniek en linkbuilding. Op basis van een zoekwoordenanalyse naar mogelijke zoektermen worden deze werkzaamheden op relevante termen toegespitst. Op termijn wordt de website hierdoor beter vindbaar op deze zoektermen.