Op basis van 190 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company
Vul hier je website in en ontdek of je het maximale uit je advertenties haalt.
Op basis van 190 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company
Google Ads (voorheen Google AdWords) marketing zorgt middels advertenties voor dat jouw website bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Deze advertenties worden vertoond boven de niet-betaalde (organische) zoekresultaten in Google.
Ruim 95% van de internetgebruikers zoekt in Google. Daarom is het verstandig om te adverteren in deze zoekmachine. Je bent immers direct vindbaar. Je betaalt slechts per klik.
Dit is het advertentieprogramma van Google. Google Ads of AdSense heette jaren geleden nog Google AdWords en is de meest effectieve manier van online adverteren.
Met behulp van dit programma kun je allerlei soorten advertenties opstellen. Google Ads is het alles overkoepelende advertentieprogramma van Google dat wordt gebruikt voor het instellen van voor tekstadvertenties. Maar ook voor Google Shopping, Google Display en voor het instellen van een remarketing campagne.
Met Google Ads sta je meteen bovenaan de zoekresultaten
Een advertentie campagne bestaat uit 4 verschillende onderdelen. Een account aanmaken en koppelen, zoekwoordenanalyse, advertenties aanmaken en resultaten monitoren. Je bepaalt aan de hand van een zoekwoordenanalyse met welke zoekwoorden je gevonden wil worden in de betaalde zoekresultaten.
Dit kan een combinatie van zoekwoorden zijn. Ook kun je bepaalde zoekwoorden uitsluiten en kun je bij zoekwoorden met meerdere advertentiegroepen werken. Die groepen bestaan uit verschillende producttypes die je aanbiedt.
Typt een zoeker een woord in dat voorkomt binnen jouw Google Ads campagne? Dan krijgt de zoeker jouw advertentie te zien. Dit is één van de manieren waarop je heel gericht kunt targeten.
Google Ads bepaalt aan de hand van een biedsysteem welke adverteerder de advertentieruimte krijgt. Zoekt iemand een zoekopdracht in die aansluit bij de markt waar jij in adverteert? Dan doorlopen alle passende advertenties een soort veiling. De kwaliteitsscore, CTR en het dagbudget spelen hier een rol bij.
Sommige advertenties staan tussen de 4 advertenties bovenaan Google en sommige onderin. 2 factoren spelen een rol bij de plek waar de advertentie wordt weergegeven. Je budget en de kwaliteitsscore van de advertenties. De advertentiepositie wordt berekend door de prijs per klik te vermenigvuldigen met de kwaliteitsscore.
De kwaliteitsscore is de manier waarop Google goed gedrag van adverteerders beloont. Maar ook de manier waarop de zoekmachine slecht gedrag tegen gaat. Het is een inschatting van de kwaliteit van de advertenties. Hierbij zijn een aantal factoren van invloed.
De historie van je CTR (het aantal kliks ten opzichte van het aantal vertoningen),,de kwaliteit van de pagina achter de advertentie én de relevantie van de advertentie ten opzichte van de zoekopdracht. Wanneer de advertentie een hoge kwaliteitsscore krijgt zijn de kosten per klik lager en krijgt hij een hogere advertentiepositie.
Je kunt adverteren op een zoekwoorden vergelijken met een veiling. Je biedt op een zoekwoord in de hoop dat jij de advertentieruimte krijgt. Dit bod bestaat uit je maximale budget voor een klik of per 1000 vertoningen.
Je betaalt bij Google Adwords per keer dat iemand op een advertentie klikt. Hoe vaak de advertentie getoond wordt doet er niet toe. Je hoeft pas te betalen zodra de gebruikers van de zoekmachine op de desbetreffende advertentie klikken.
Deze kosten variëren afhankelijk van de vraag naar adverteren op een zoekwoord. De kosten variëren van €0,01 en €55,00
Je kunt adverteren in het zoeknetwerk en in het displaynetwerk. In het zoeknetwerk van Google wordt advertentie getoond op basis van zoekwoorden. Deze advertentie wordt daarnaast ook getoond in Google Maps, Google shopping en Google afbeeldingen. Je maakt advertenties op bepaalde zoekwoorden.
Daardoor zijn de bezoekers die op je advertenties klikken zeer relevant. Dit zorgt ervoor dat de CTR hoger is dan wanneer je de advertentie in het displaynetwerk plaatst.
Het Google Display netwerk bevat sites zoals YouTube, Gmail, Google Finance en Blogger. de advertentie wordt weergegeven op basis van de inhoud en url van websites. Dit zijn websites die naast hun content ook Google advertenties weergegeven. Deze advertenties zijn niet gerelateerd aan de zoekopdracht van de zoeker.
Bezoekers die deze advertentie zien zijn dus niet per se geïnteresseerd in jouw product of dienst. Doordat ze de advertentie ongevraagd te zien krijgen, klikken ze ook minder vaak. Dit zorgt ervoor dat de CTR lager is dan bij een advertentie in het zoeknetwerk.
Het instellen van je Google Ads is een belangrijke taak. Een goed ingesteld account is namelijk bepalend voor het succes van je campagnes.
Ben je benieuwd naar wat Google Ads kan betekenen voor jouw website of webshop? Neem contact
met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Telefonisch, of op locatie.
Vraag gerust een vrijblijvende website scan aan en ervaar hoe jouw website of webshop scoort. Vervolgens komen we graag bij je langs voor een bakkie koffie en om de resultaten te bespreken.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!
Wil jij betere posities in Google, meer website bezoekers en meer aanvragen of bestellingen?
Onze 190 beoordelingen