Hoog in Google komen?

Vul hieronder je website url in en ontdek hoe je hoog in google kan komen.

  • Hidden
  • Hidden
internet marketing specialist

Zo kom je hoog in Google

Er zijn twee manieren om hoger in Google te komen. De eerste manier staat bekend als zoekmachine optimalisatie (of SEO, naar het Engelse search engine optimization). Hiermee kom je op termijn steeds hoger in de organische, niet-betaalde zoekresultaten van Google. Daarnaast kun je betaalde advertenties inzetten (SEA, naar search engine advertising) om direct bovenaan de relevante zoekresultaten te staan.

Hoog in Google komen dankzij SEO of SEA

Hoewel je met betaalde advertenties snel hoog in de zoekresultaten van Google staat, dien je hier wel advertentiebudget voor vrij te maken. Voor iedere keer dat iemand op jouw advertentie klikt wordt namelijk een bedrag in rekening gebracht. Zodra je budget op is valt je website direct weer weg uit de zoekresultaten. Via SEO hoger in Google komen duurt langer, maar zorgt niet voor dit probleem. Klikken op organische zoekresultaten zijn namelijk altijd gratis.

seo check

Hoe scoor jij in Google?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden

De beste strategie om hoger in Google te komen

Een autoriteit in Google worden met SEO

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat jouw website stabiel beter zichtbaar in Google is. Zodra je de topposities behaald hebt blijf je daar ook. Al deze optimalisaties hebben 1 doel: de website zo fijn en relevant als mogelijk maken voor de zoeker in Google. Het uitgangspunt van Google is namelijk steeds om gebruikers de beste websites voor te kunnen schotelen.

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Het optimaliseren van je website om deze bovenaan in Google te krijgen gebeurt op drie vlakken: content, techniek en autoriteit. Content betreft alle informatie die de website deelt. Met techniek wordt op de technische werking en gebruiksvriendelijkheid gedoeld. Autoriteit betreft het netwerk aan externe linkverwijzingen, dat door middel van linkbuilding gebouwd wordt. Door structureel aan deze drie vlakken te werken krijgt je website op termijn steeds hogere posities in Google.

Betaald adverteren met Google Ads

Google Ads is het adverteerprogramma van Google. Via dit programma kun je advertentiecampagnes aanmaken. Dit adverteren biedt veel mogelijkheden om je doelgroep heel gericht te kunnen targeten. Je bepaalt op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en kunt je tekstadvertenties zelf vormgeven. Adverteren is een uitstekende manier om snel hoog in Google te komen.

Hoe werkt zoekmachine adverteren (SEA)?

Als je betaald gaat adverteren dien je een maandbudget aan te houden. Iedere klik op je advertentie kost geld. Dit bedrag wordt na iedere klik van je budget afgetrokken. Als je budget op is, valt je website automatisch weg uit de zoekresultaten. De kosten per klik verschillen per branche en zoekwoord. Een goed opgezette campagne zorgt voor meer kliks tegen een efficiëntere besteding van je budget.

Hoe kan jouw website hoger in Google komen? Website scan!
  • Hidden
  • Hidden

Voor de doe-het-zelvers: hoe kom je nu hoger in Google?

Oke, je weet nu globaal gezien hoe je met je website hoger in Google kunt komen. Maar wat nu als je daar zelf met je website aan de slag wil? Daar is een hoop know-how voor nodig. Het Google algoritme bepaalt de posities van je website in de zoekmachine namelijk aan de hand van talloze factoren. Er is dus een hoop kennis en ervaring nodig in veel gevallen om echt de juiste punten op je website te optimaliseren.

Wellicht denk je, een website optimaliseren, wat betekent dat nu precies? Hoe optimaliseer je een website? Simpel gezegd komt dit neer op het aanpassen van website code en de inhoud van je website op een manier zoals Google het graag ziet. Zo is er bepaalde HTML code nodig om Google je teksten en afbeeldingen goed te laten begrijpen. Sommige code laat de robotjes van Google beter hun werk doen, en aan de algemene gebruiksvriendelijkheid van je website wordt ook veel waarde gehecht. Hieronder gaan we dieper in op de relevante factoren om hoog in Google te komen.

Zoekmachine optimalisatie en het SEO vliegwiel

Deze factoren zijn grofweg in diverse categorieën te onderscheiden. Te samen vormen deze categorieën wat wij het SEO vliegwiel noemen. Het werkt als volgt. Als je jouw tijd steekt in het optimaliseren van een van de categorieën, komt dit vliegwiel een beetje op gang. Als je tijd steekt in alle facetten, dan komt het vliegwiel pas echt op gang. Voor SEO is het dus belangrijk dat alle relevante aspecten op de website geoptimaliseerd worden.

Deze factoren worden onder verdeeld in de volgende categorieën: content (de tekst en afbeeldingen op een website), technisch (de technische werking en website code) en autoriteit (komen we later op terug). Daarbij is een overkoepelde thema de gebruiksvriendelijkheid van een website. Google wil namelijk websites in zoekresultaten tonen die zo goed mogelijk aan de achterliggende zoekintentie voldoen. Gebruiksvriendelijkheid is daarbij erg belangrijk.

Hoger in Google komen met content marketing

Bij content marketing gaat het om het plaatsen van content op je website. Denk daarbij aan teksten, afbeeldingen en filmpjes. Content is hoe je informatie aan de bezoeker overdraagt. Veel mensen die Google gebruiken zijn op zoek naar informatie. Het spreekt dus voor zich hoe belangrijk sterke content is om hoog in de zoekmachine te komen.

SEO en content marketing

Voor goede SEO content is het belangrijk om de informatie die je in je teksten hebt staan zo relevant mogelijk te maken voor je doelgroep. Daarnaast is het slim om belangrijke keywords op strategische plaatsen in je teksten op te nemen. Dit zijn zoekwoorden waar je doelgroep veel op zoekt binnen Google.

Zelf met content marketing aan de slag

Een goede tip is om landingspagina’s voor ieder belangrijk zoekwoord aan te maken. Voor een zoekwoordenanalyse uit om de beste keywords te vinden, en schrijf een tekst van minimaal 500 woorden die zoveel mogelijk relevante informatie over dat zoekwoord en jouw bedrijf of product geeft. Plaats daarbij het zoekwoord in een HTML ‘h1’ header, en laat dit zoekwoord ook enkele keren in de tekst zelf terugkomen. Deze tekst kun je vervolgens op een nieuwe pagina plaatsen, waarbij je het zoekwoord ook in de URL zet. Deze pagina wordt vervolgens opgepikt door de zoekmachines en zal hoger voor dat zoekwoord ranken. De pagina is daarmee een soort van lokkertje binnen de zoekmachines om bezoekers naar je website te trekken.

Website hoger in Google met technische optimalisaties

Bij technische optimalisaties gaat het vooral om de website snelheid, structuur en gebruikte code. Hoe beter je website in elkaar zit, hoe fijner deze is om te gebruiken. Daarnaast kan Google je website beter lezen, wat natuurlijk bevorderlijk is als je hoog in de zoekmachine wilt komen te staan.

Wat is technische SEO?

Bij technische SEO gaat het veelal om talloze kleinere factoren. Denk bijvoorbeeld aan het meegeven van alt tags aan afbeeldingen, het plaatsen en optimaliseren van een XML-sitemap, het indexeerbaar maken van pagina’s door middel van de juiste tags in de ‘head’ van je website, en het verbeteren van de laadsnelheid van je website.

Zelf met technische SEO aan de slag

Technische SEO vraagt om technische kennis. Je moet goed bekend zijn met de manier waarom websites in elkaar steken. Wanneer je die kennis mist, is het dus niet aan te raden hier zelf mee aan de slag te gaan. In dat geval adviseren we je om je webbouwer om hulp te vragen.

Hoog in de zoekmachine met linkbuilding

Het laatste fundament van zoekmachine optimalisatie is de autoriteit die je website heeft. Een website met een hoge linkwaarde wordt gezien als een autoriteit, en zal daarmee hoger ranken.

Linkbuilding nog een keer uitgelegd

Bij de autoriteit van een website gaat het om de linkvermeldingen van een website op andere websites. Een bekende reisorganisatie als TUI zal op veel andere websites genoemd worden, inclusief link naar de website. Denk aan reisblogs, sites met reviews, of vergelijkingssites. Iedere link op een andere website kun je zien als een stem op die website. Hoe vaker een website ergens anders genoemd wordt, hoe populairder Google denkt dat die website is. Daarbij is het wel belangrijk dat deze andere websites ook relevant aan jouw website zijn.

Zelf met linkbuilding aan de slag

Zelf met linkbuilding bezig zijn is lastig. Als groot online marketing bureau beschikken wij over een uitgebreid netwerk aan partners om links op externe websites te kunnen plaatsen. Wat je wel zelf zou kunnen doen, is regelmatig goede content schrijven. Wanneer die content gedeeld wordt op andere websites, verdien jij weer een linkje.

Periodiek je website optimaliseren

Om hoger in Google te komen is het belangrijk om te begrijpen dat dit een continu proces is. Het gaat dus niet om een eenmalige klus, maar op periodieke (veelal maandelijkse) werkzaamheden. Wij werken daarom in abonnementsvorm voor onze klanten, waarbij we maandelijks een optimalisatieslag maken.

Weten waar je staat? Vraag nu een website scan aan!

Wil je meer houvast bij het verbeteren van je website? Vraag dan een website scan aan via onze website. Deze scan geeft inzicht in alle punten die goed staan, en alle factoren die nog verbeterd moeten worden om hoger in de zoekmachine te komen. Kost je niets en is geheel vrijblijvend!

Waarom hoog in Google staan belangrijk is

Wist je dat Google, met afstand, marktleider is onder de zoekmachines? Meer dan 90% van de mensen die een zoekmachine gebruikt kiest voor Google. Voor veel bedrijven is de zoekmachine dan ook een belangrijke bron van potentiële klanten. In dit digitale tijdperk wordt het internet natuurlijk meer en meer gebruikt om diensten of producten te zoeken, of zelfs direct aan te schaffen. Bedrijven die hoog in Google staan op voor hen relevante zoekwoorden hebben dus veel meer kans op website bezoekers, aanvragen en verkopen.

zoekmachine marketing zoekresultaat

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden

Vraag een vrijblijvende offerte aan

Wil jij ook hoog in Google staan?

Als online marketing bureau helpt Best4u Internet Marketing MKB’ers hun website hoger in Google te krijgen. Ben je benieuwd hoe wij je daarbij kunnen helpen? Vraag dan vrijblijvend een offerte op maat aan.

Onze adviseurs gaan dan gratis met je in gesprek over jouw online marketing mogelijkheden. We onderzoeken onder meer de beste online marketing strategie voor jouw bedrijf en branche. Ook kijken we waar jij winst kunt behalen met je website.

Vrijblijvende offerte Website analyse

Een greep uit onze online marketing diensten

Veelgestelde vragen over hoog in Google komen

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Door het goed optimaliseren van een website op het gebied van content, techniek en linkbuilding stijgt deze structureel in posities in Google. Dit staat bekend als zoekmachine optimalisatie (of SEO, naar serach engine optimization). Ook kunnen betaalde advertenties (SEA, of Google Ads) worden ingezet. Hierbij staat een website direct bovenaan de zoekresultaten. Voor deze advertenties wordt per klik betaald.

Hoe komt mijn webshop hoger in Google?

Door het plaatsen van goede en relevante content op je webshop zal Google deze beter waarderen, met als gevolg een stijging in posities. Ook het verbeteren van de technische werking en het linkprofiel draagt hieraan bij. Dit proces heet zoekmachine optimalisatie, ook bekend als SEO (search engine optimization). Daarnaast kunnen betaalde advertenties (SEA, of Google Ads) ingezet worden, die direct bovenaan de zoekresultaten geplaatst worden.

Hoe kom ik hoger in Google mijn Bedrijf of Google Maps?

Een Google Mijn Bedrijf profiel is erg belangrijk voor ondernemers die lokaal gevonden willen worden. Zorg daarom dat je profiel de juiste adresgegevens en openingstijden bevat. Verder is een inleidende omschrijving van je bedrijf belangrijk. Recensies van klanten verhogen de betrouwbaarheid van je onderneming. Tot slot moet je jouw bedrijf natuurlijk in de juiste categorie plaatsen.

Om hoog in Google Maps te staan heb je een bedrijfsprofiel in Google Mijn Bedrijf nodig. Zorg dat je profiel in de juiste bedrijfscategorie staat en je adres plus openingstijden bevat. Een goede titel zal snel en duidelijk weergeven wat voor bedrijf je bent. Verder dragen positieve recensies een belangrijk steentje bij aan je positie in Maps.

Hoger in Google met WordPress?

Middels zoekmachine optimalisatie wordt je website structureel verbeterd op het gebied van content, techniek en linkprofiel. Hierdoor zul je stijgen in posities en hoger in Google komen. De plugin Yoast SEO is belangrijk voor WordPress websites. Deze plugin helpt je namelijk bij de optimalisatie van on-page onderdelen (de content en techniek).

Waar liggen jouw uitdagingen?

Vraag nu de website scan aan!

  • Hidden
  • Hidden