Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 178 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Zoekvolume trends ontdekken

2 weken geledenLeestijd 5 minuten
Best4u Internet Marketing B.V. » Kennisbank » Zoekvolume trends ontdekken

De meeste online marketeers maken gebruik van Google Ads Keyword Planner om relevante zoekwoorden en zoekwoordgroepen te vinden. Maar je kunt ook gebruik van Google Trends wanneer je op zoek bent naar trending zoekwoorden. De grote verschillen tussen Keyword planner en Google Trends zijn:

  1. Keyword planner is gericht op het delen van gedetailleerde data voor exacte zoekwoorden. Denk hierbij aan zoekwoord volume, hoogte van concurrentie en de kosten per click. Het hoofddoel van deze tool is het begrijpen welke zoekwoorden de meeste waarde hebben.
  2. Google trends focust zich op het delen van algemene trends van gebruikersgedrag. Het hoofddoel van deze tool is het begrijpen van gebruikersgedrag, het onderzoeken van top zoekwoorden en het vergelijken van de populariteit van exacte zoekwoorden.

Zoekwoordplanner kan je helpen als je precies weet wat je belangrijkste zoekwoorden zijn, Google Trends helpt je bij het vinden van de benodigde google-zoekwoordtrends bij in de meest gezochte woorden op Google.

Google trends

Dit is het eerste scherm dat je te zien krijgt wanneer je gaat naar de website van Google Trends. Dit is een zeer snelle manier om te zien wat er om gaat in de wereld. Door alle verzamelde data krijg je precies te zien wat er speelt.

Je kan de resultaten weergeven aan de hand van vier variabelen:

  1. Geolocatie: wereldwijd of per land specifiek
  2. Tijdsperiode: van één uur tot tien jaar of meer
  3. Categorieën: 25 verschillende categorieën om te doorzoeken
  4. De belangrijkste bronnen: Afbeeldingen, nieuws Google Shopping of Youtube

Belangrijkste redenen om Google Trends te gebruiken

  1. Content ideeën: Stel je voor, je kan vooruitzien welke thema’s de komende dag, week of weken belangrijk worden. Hierop zal dan automatisch meer gezocht worden. Beschikbaarheid van deze informatie kan je laten inspelen hierop door content te genereren die hierop aansluit.
  2. Longtail zoekwoorden ontdekken: Na het vinden van belangrijke trends, kan je deze algemene termen gebruiken om nieuwe specifiekere zoektermen te ontdekken. Dit kan je doen door deze zoekwoorden te gebruiken in Google Keyword Planner.

Kennis is macht, kennis delen is kracht

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Vraag nu een website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties
The Feedback Company

Onze 178 beoordelingen

8.6Full starFull starFull starFull starHalf star