Remarketing in Display en Search | Best4u Internet Marketing B.V.

Remarketing in Display en Search

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

Wat is remarketing

Een tijdje terug heeft mijn collega Pascal een blog (https://www.best4u.nl/wat-moet-je-weten-over-retargeting/) geschreven over de basistheorieën van Remarketing. In dit tweede blog over Remarketing gaan wij wat dieper in op twee soorten Remarketingcampagnes. Namelijk Remarketing binnen het Google Display Netwerk (GDN) en Remarketing binnen Google Search (RLSA). Ter opfrissing beginnen we met een korte introductie van Remarketing.

Wat is Remarketing?

Remarketing is het laten zien van een advertentie aan iemand die jouw website al eerder heeft bezocht. Je hebt vast wel eens meegemaakt, je bekijkt schoenen op een grote Fashion Webshop (lees: Zalando) en je ziet daarna overal advertenties van Zalando voorbij komen. Naast algemene advertenties van deze online retailer zie je zelfs advertenties voorbij komen van de door jou bekeken schoenen. Niet voor niets spreken we in Marketingland over het “Zalando Effect”. Het belangrijkste doel van Remarketing is het laten converteren van bezoekers die jouw website eerder hebben bezocht zonder te converteren. Met Remarketing richt je je bijvoorbeeld op alle bezoekers die een artikel in een winkelmandje hebben geplaatst maar uiteindelijk geen bestelling hebben gedaan. Super interessante doelgroep, toch?

Remarketing via het Google Display Netwerk (GDN)

Het Google Display Netwerk zijn een groot aantal websites welke aangesloten zijn bij dit netwerk van Google. Via dit netwerk kan binnen Nederland 95% (!) van de internetters bereikt worden, het bereik is dus zeer groot. Denk bijvoorbeeld aan websites als Telegraaf.nl & Youtube.com. Wanneer je dit inzet zullen jouw advertenties dus vertoont worden op andere websites maar dan enkel aan personen welke jouw website eerder hebben bezocht. Naast beeldadvertenties kunnen ook tekstadvertenties ingezet worden. Remarketing via het Google Display Netwerk kan heel gericht ingezet worden. Zo kunnen er naast site-uitsluitingen ook doelgroepkenmerken toegevoegd worden zoals leeftijd of geslacht. Belangrijk is ook om een frequency cap in te stellen. Met deze frequency cap geef je aan hoe vaak een advertentie aan gebruiker getoond mag worden om het Zalando Effect te voorkomen.

Remarketing via Google Search (RLSA)

Naast Remarketing via het Display Netwerk kan het ook ingezet worden via Google Search, oftewel, de advertenties die je ziet bij het invoeren van een zoekopdracht in Google. Dit kan heel gericht ingezet worden zodat je met scherp schiet en niet met hagel. Je target namelijk personen die jouw website eerder hebben gezocht maar dan enkel op zoektermen die jij ingeeft. Zo kan je bijvoorbeeld een verhoogd bod instellen voor iemand die zoekt naar “iphone kopen” die al eerder op jouw webshop is geweest. Deze persoon zit al verder in de customer journey en daardoor (waarschijnlijk) veel waardevoller om te bereiken dan iemand die voor het eerst zo’n zoekopdracht uitvoert. Benieuwd wat remarketing voor jou kan betekenen? Neem gerust eens contact met ons op en wij denken graag met je mee!

Sander

Sander

Als projectmanager internetmarketing MKB+ ben ik altijd op zoek naar online kansen voor mijn klanten. Trafficgeneratie en conversieoptimalisatie staan centraal in mijn dagelijkse activiteiten met als basis: ‘’Meten is weten!’’
Sander

Laatste artikelen van Sander

8.7/10

Recente beoordelingen✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Candeas ThuiszorgDe service van Best4u is erg snel, ik ben er blij mee. Ik geef Best4u dan ook een 8 als beoordeling!✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Advies Bij SchuldenBest4u heeft drie websites van ons in beheer waarvan de derde nog ontwikkeld wordt. Ook doen ze de internet marketing voor ons. De resultaten zijn goed, de communicatie is fijn, er wordt snel gereageerd als ik vragen heb en er is veel ruimte voor overleg. Het contact met de medewerkers is erg leuk!✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪StanFitPTBest4u is servicegericht, duidelijk, meedenkend, toegankelijk en vernieuwend. Ik heb meerdere personen aan de lijn gehad en het contact verloopt met iedereen soepel. Je merkt dat iedereen zijn of haar werk erg leuk vindt!✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪FestuniqueBest4u werkt snel en houdt zich aan de afspraken. Wij zijn tevreden met onze nieuwe website!✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Nida SangBest4u is in alle opzichten heel klantvriendelijk. Ik heb veel vergelijkingsmateriaal en ervaring in de online wereld dus ik ben daar erg kritisch in. Best4u levert niet alleen een kwaliteitsproduct maar zet ook nog een extra stapje voor de klant. Alle medewerkers zijn heel vriendelijk en staan open voor de klant en voor kritiek!✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Mediatorpraktijk Noord NederlandWij zijn heel tevreden over Best4u! De verwachtingen zijn waargemaakt: de online marketing heeft ons als mediatorpraktijk behoorlijk veel werk en ook bekendheid opgeleverd.✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Schoonheidsinstituut AllureDe communicatie met Best4u is heel goed. Ook over het werk dat ze leveren ben ik tevreden. Ik heb veel contact met Bas en Jordi en zij nemen altijd de tijd om mijn vragen te beantwoorden en me verder te helpen.✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Social DogMijn website werd helaas niet goed gevonden en had/heb zelf te weinig kennis en tijd om hier zelf mee aan de slag te gaan. Na wat zoeken op Google kwam ik bij best4u uit en zij hebben mij geholpen om hoger in google te komen. Het eerste half jaar merkte ik eerst niet zo veel maar daarna werden de resultaten steeds beter. Nu krijg ik ook steeds meer serieuze opdrachten binnen van klussen die ik heel leuk vind om te doen.✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪Taxi Nijmegen D.T.C.Ik heb voor Best4u gekozen omdat ze zelf goed vindbaar zijn in Google. Ik heb met meerdere partijen samengewerkt maar vaak bleven de resultaten uit. Het werk van best4u is goed en er worden nu wel positieve resultaten behaald.✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪De BetonboorderOp dit moment voert Best4u seo voor ons uit. Hierbij geven zij prettig advies en ondersteuning over tactieken. Er wordt goed meegedacht! De resultaten van de campagne zijn prima.Feedback Company
✪✪✪✪✪✪✪✪✪✪8,6 van 10 op basis van 116 beoordelingen bij Feedback Company
Meer referenties

Doe nu de gratis website scan!