SEO content creëren
Hoe scoor jij in Google?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 163 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

SEO content creëren

Wie in zoekmachines zoals Google goed gevonden wil worden, moet zijn website of webshop voorzien van SEO geoptimaliseerde content. Door het gebruik van relevante zoekwoorden en verwante woorden aan jouw producten of diensten laat je als het ware aan Google ‘zien’ wat je doet of aanbiedt. Google heeft dit nodig om jouw website te begrijpen, af te lezen en te plaatsen in een categorie.

Slimme inzet van SEO content laat jouw website meer opvallen (voor Google) dan die van de concurrent en dat is wat je wilt. We leggen je graag uit hoe SEO content echt werkt en waar je op moet letten wanneer jij met SEO jouw content wilt optimaliseren.

Wat is SEO content?

Content is alle tekstuele en (audio)visuele inhoud op je website. De content helpt een bezoeker om hetgeen je doet/aanbiedt te begrijpen. Wanneer je SEO content toepast, heb je slim nagedacht over de inhoud van je content. Zowel voor de lezer (qua informatie, leesbaarheid, etc.) als voor zoekmachines (gebruik van relevante keywords, titel, alinealengte, etc.). SEO staat voor Search Engine Optimization en is een techniek om goed gevonden te worden in zoekmachines zoals Google. SEO content betekent dus dat je met behulp van content deze marketingtechniek inzet om goed gevonden te worden door potentiële klanten.

Kwaliteit boven kwantiteit

Content creëren puur voor een goede vindbaarheid is geen gevalletje ‘hoe meer, hoe beter’. Het gaat om kwaliteit. Daarom moet je bij het maken van SEO content altijd zorgen dat de begrijpbaarheid en leesbaarheid van je content hoog blijft en de inhoud relevant en waardevol. Ondanks dat je met SEO content beter kunt scoren in Google, moet je niet gaan schrijven voor Google. Schrijf voor je doelgroep, zorg voor een hoge tekstkwaliteit en voeg hieraan slimme SEO-elementen toe. Dat is hoe SEO content tegenwoorden met succes geschreven wordt.

Gebruik de SEO content checklist

Wil jij graag zelf aan de slag met SEO content schrijven? Gelukkig hoef je niet helemaal zelf uit te vogelen hoe je jouw SEO content kunt creëren en optimaliseren. We helpen je hier graag een handje bij door je onze SEO content checklist aan te bieden. Download hier onze SEO content checklist (PDF) en ga direct slim zelf aan de slag met jouw SEO content optimalisatie. Dit zijn SEO-richtlijnen die je erbij kunt houden voordat je een tekst gaat schijven.

Deze SEO-richtlijnen helpen je jouw weg te vinden in als het ware de trucjes van SEO. Een inhoudelijke tekst is altijd van belang, maar door op een slimme manier bepaalde woorden, titels en interne links toe te voegen, maak je het verschil. SEO geoptimaliseerde content is nou eenmaal beter ‘leesbaar’ door Google en wordt dus beter gevonden in relevante zoekresultaten.

Naast SEO content kunnen we ook helpen aan tips als je

zelf aan de slag wilt met online marketing of meer wilt weten over waar een goede SEO website aan voldoet.

Voor SEO content blijvend optimaliseren

Dan heb je een tekst voor SEO geschreven en nu denk je wellicht, oké ik heb een goede tekst: klaar, niks meer aan doen! Voor een tijdje kan dit, want Google zal de tekst ‘lezen’ en beoordelen en als de inhoud van de tekst goed aansluit bij het onderwerp/product, dan kom je hoog in de zoekresultaten. Echter, concurrenten zitten ook niet stil en kruipen ook in die SEO-pen. Daarnaast blijft Google ook optimaliseren en veranderen. Met name om die twee redenen is het belangrijk om eens in de zoveel tijd voor SEO je content te optimaliseren.

Weet je niet goed hoe? Dan doen onze content marketeers dit graag voor je. Zij weten als geen ander hoe ze voor SEO jouw content kunnen optimaliseren, zodat de content weer voor een mooie stijging in de zoekresultaten kan zorgen.

Meer SEO-richtlijnen

Het is goed om je achterhoofd te houden dat de SEO-richtlijnen telkens veranderen en je je content hierop moet bijschaven. Maar er zijn meer SEO-richtlijnen die je kunt volgen om je content beter/sneller vindbaar te krijgen. We hebben het nu vooral gehad over de manier waarop je met SEO invloed op tekstuele content kunt uitoefenen. Denk hierbij aan titels, zoekwoorden en de inhoud van je tekst. Maar er bestaat daarnaast ook nog zoiets als technische SEO.

Deze SEO richtlijnen nemen wij ook altijd mee bij het creëren van zowel nieuwe content als bij het herschrijven of uitbreiden van bestaande content. Eén van onze technisch SEO-specialisten pakt punten op, zoals:

  • Laadsnelheid
  • Mobielvriendelijkheid
  • Interne links (indien nog niet gedaan door content marketeer)
  • XML sitemap
  • Korte url’s
  • En meer van onze technische SEO checklist

SEO geoptimaliseerde content op jouw website?

Wil je graag SEO geoptimaliseerde content op jouw website hebben, maar heb je hier zelf geen tijd voor of voor je gevoel een gebrek aan kennis? Wij zijn er om je de SEO content en optimalisaties uit handen te nemen indien gewenst. Laat het gerust weten als hier behoefte aan is, we kunnen je namelijk altijd wel ergens bij helpen als het op SEO, het schrijven van SEO content en meer binnen online marketing aankomt!

Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties