Toppositie in Google
Hoe scoor jij in Google?

Vul hier de gratis scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes.

Full starFull starFull starFull starHalf star
8.6/10

Op basis van 162 beoordelingen het meest klantgerichte internet marketing bureau bij Feedback Company

Toppositie in Google

Wil jij ook een toppositie in Google verkrijgen? Dat kan! Een positie op de eerste pagina in Google levert je vele tientallenmalen meer bezoekers op dan een positie op de tweede pagina. Minder dan 4% van de personen die een zoekopdracht doen in Google, klikken door naar de tweede pagina. Het is daarom van ongelofelijk belang dat jij op de eerste pagina staat. Hoe je dat doet? Wij kunnen jou hierbij helpen!

Hoog in zoekmachine

Hoog in de zoekmachine komen is zeer belangrijk voor je bedrijf. Voorheen werd er veel geadverteerd in offline media. Echter, deze trend is verschoven naar de online wereld. Google is inmiddels niet meer weg te denken uit ons leven. Ga maar eens bij jezelf na, hoe vaak doe jij een zoekopdracht in Google naar iets waar jij naar opzoek bent? En hoe vaak klik jij door naar de tweede pagina? Meer dan 97% van de internetgebruikers gebruikt Google. Zorg dus dat jij hier bovenaan gevonden wordt. Dit kan door zoekmachine optimalisatie.

Wat bepaalt jouw toppositie in Google?

Jouw toppositie in Google wordt bepaalt door verschillende, zogenaamde, ranking factoren. Hoofdzakelijk zijn deze in drie hoofdcategorieën in te delen. Namelijk; techniek, content en linkbuilding.

Techniek

De techniek van de website is een zeer belangrijk onderwerp voor een toppositie in Google. Eén van de meest bepalende factoren hierin is de snelheid van de pagina. Bij Best4u zorgen wij er altijd voor dat dit direct wordt aangepakt. Hoe langer het duurt om een pagina te laden, hoe groter de kans is dat een potentiële klant de website verlaat en doorklikt naar een concurrent. Naast de pagina snelheid is het bijvoorbeeld ook zeer belangrijk dat de code van de website schoon is. Dit houdt in dat het zonder fouten geschreven is. Dit zorgt ervoor dat de zoekmachine jouw website sneller begrijpt.

Content

De eerste categorie is content. Zoals wij vaak bij Best4u zeggen, content is king. Content is wat de website bepaalt en dus de kwaliteit van een website beoordeelt. Jouw website kan technisch goed in elkaar steken, als jij geen kwalitatieve en unieke content hebt, dan houdt het voor Google op. Zorg dus altijd voor nieuwe pagina’s over de meest actuele onderwerpen in jouw branche. Onder content vallen ook zaken als de meta titles en de meta descriptions. Deze aspecten geven in Google aan waar jouw pagina over gaat. Zorg er dus altijd voor dat deze interessant ogen. Dit kan je doen door, bijvoorbeeld, een call-to-action.

Linkbuilding

De derde categorie is linkbuilding. Linkbuilding houdt in, grofweg gezien, het aantal links dat naar jouw website gaat en de waarde die deze links hebben. Google geeft voor elke website een bepaalde waarde, de domain authority (DA). Hoe hoger deze waarde, hoe hoger een website normaal gezien in Google staan. De waarde van een website is afhankelijk van enkele factoren. Namelijk de kwaliteit en kwaliteit van de links die naar de website gaan. Over het algemeen kunnen een paar kwalitatieve links gezien worden als belangrijker als veel links van mindere kwaliteit.

Toppositie in Google verkrijgen?

Wil jij ook een toppositie in Google hebben en hierdoor ook meer klanten vanuit Google krijgen? Dat kan. Best4u Internet Marketing heeft jarenlange ervaring in het helpen van het verkrijgen in topposities in Google. Vraag een gratis scan of gesprek aan voor jouw website en bekijk wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen!

Hessel
Hessel
Internet Marketeer / Social Media

“Bereik je doelgroep via social media”

Als social media specialist ben ik verantwoordelijk voor diverse advertentie campagnes op verschillende social media kanalen. Dankzij mijn ervaring op dit gebied weet ik precies met welk kanaal we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken. Instagram, Facebook en LinkedIn bieden namelijk allemaal hun eigen mogelijkheden.

Zo kan met Facebook en Instagram heel gericht een doelgroep bereikt worden. Hiervoor kijk ik onder meer naar leeftijd, geslacht, locatie, interesses en demografische gegevens. LinkedIn aan de andere kant is erg gericht op het zakelijke netwerk. Dit kanaal biedt veel mogelijkheden om branches te targeten, evenals bedrijven en mensen die een bepaalde functie bekleden.

Ben je benieuwd hoe je jouw doelgroep met social media kunt aanspreken? Neem dan contact op om de mogelijkheden vrijblijvend te bespreken!

Vrijblijvend adviesgesprek
Vraag nu een gratis website scan aan!

8.6/10

Full starFull starFull starFull starHalf star
Meer referenties